דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשהרוח תנשב, הכינור יתחיל לנגן

כשהרוח תנשב, הכינור יתחיל לנגן

לפני שאנחנו ניגשים לקריאת או לשמיעת הטקסט, שנושא מידע רוחני, אנחנו צריכים קודם כל לכוון את עצמנו לאותו המקום שבו אנחנו מגלים את הרוחניות. כתוב שאנחנו צריכים להגיע מאהבת הבריות (כלומר, מאהבת החברים) לאהבת הבורא. לכן אנחנו צריכים מלכתחילה לתאר לעצמנו את הקבוצה, את הקשר הנכון בינינו, שבתוכו אנחנו מצפים לגילוי.

כל חכמת הקבלה עוסקת בגילוי הבורא לנבראים. וההצלחה תלויה במידה שבה אני מתאר לעצמי בצורה נכונה את המקום של הגילוי הזה, כלומר את התנאים שלו: ההשתוקקות אליו, ההערכה כלפיו, ההודיה, ובמקביל לכך, הייסורים, ההתרשמויות הטובות והרעות, כלומר, ההתפעלות הגדולה והייאוש העצום. הכול ביחד.

אבל בסופו של דבר אני מתרכז על אותה המציאות שבה אני מחכה לגילוי הבורא, לגילוי תכונת ההשפעה, ששולטת בהסתרה על כל הבריאה. "אין עוד מלבדו", מלבד כוח האהבה וההשפעה.

ולאחר שכיוונתי את עצמי כדי להידבק לתכונה הזאת, עד כמה שאני רק מסוגל לתאר אותה בלב ובמוח שלי, לאחר שכיוונתי אליה את המחשבות, הרצונות והכוחות שלי – עכשיו אני יכול לקרוא את הטקסט. הוא יכול לדבר במונחים כביכול טכניים, כמו ב"תלמוד עשר הספירות", או להיות כתוב בשפת האגדה או המדרש. זה לא משנה. מאחורי כל זה אני משתדל לראות כיצד מתוארים היחסים ביני לבין הכוח העליון, הכוח המשפיע, כלומר, עד כמה אני תואם לו.

ועל זה מספר לי הספר, או קולו של הקריין. בכל צורה שאקבל את המידע על גילוי הבורא – אני כבר אהיה מוכן לקלוט אותו.

גם כשאנחנו מסתכלים על החיים שלנו, אנחנו צריכים להשתדל לגלות בהם את היחס של הבורא, שמתלבש בעולם. בראש ובראשונה, כמובן, בקבוצה. הוא מעורר את כולנו יחד, "ביום ובלילה" (כלומר, במצבים השונים, בעליות ובירידות), כדי שאנחנו, סוף כל סוף, נגלה אותו בקשר בינינו.

כולנו יחד דומים לכלי נגינה, שצריך לכוון אותו בצורה טובה ונכונה, לקבוע בו את התכונות המתאימות, את הקשרים ההדדיים, את ההרמוניה בינינו, כך שהוא יתחיל לנגן בצורה נכונה. כאשר תנשב אותה הרוח שניגנה על כינור דוד, אנחנו, כמוה, ננגן יחד.

בכלל, בכל האירועים של חייו, האדם צריך להשתדל לראות את הגילוי של הכוח העליון, על אף שהוא לא מבין למה ואיך קורה כל דבר. מצד אחד, בחיים הרגילים צריך להשתדל לנהוג כפי שמקובל, ולהיות כמו כולם. אבל יחד עם זה, צריך להתייחס פנימית להכול כמו לגילוי של הבורא אליך.

זה בינתיים מעין משחק, מפני שאינך יודע לפרש בצורה נכונה את התמונה שאתה רואה. אבל אתה חייב לחפש.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 03.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה מסתתר מאחורי הטקסטים של המקובלים?

מבט נכון על ספרי הקודש
לנגן עם הרוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest