דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כנס עבור כל מי שמוכן להתכלל

כנס עבור כל מי שמוכן להתכלל

מתוך תקנון הכנס בערבה: "אחינו, לפניך תנאים גשמיים ותנאים רוחניים, שעליך לקיים. לפני שאתה מצטרף אלינו, בדוק היטב שאתה מוכן, שאתה אכן מודע ומרגיש את גודל המעמד שאליו אתה מצטרף, שאתה מבין שהתורה, המאור המחזיר למוטב, ישנה אותך לאהוב את כולם ולשרת את כולם. האם אתה רוצה את זה? צריך להיות לך ברור: כאן לא באים לקבל, כאן באים לקבל כוח לתת".

אפילו אם קוראים בפשטות את סיפור יציאת מצרים, אנחנו רואים שהשתתפו בו אנשים מסוגים שונים: זקנים, צעירים, תינוקות, גברים ונשים. היו שם כאלה שהיה להם רצון לקבל גדול במיוחד, והיו כאלה שהיה להם רצון גדול המכוון להשפעה. כולם, כולל משה ואהרון, נמצאים עדיין ברצון לקבל. אמנם הבורא התגלה להם, אבל אנחנו עוד נגלה באילו גילויים מדובר.

ולכן אנחנו פותחים את הכנס בערבה עבור כל הגברים. אנחנו לא בודקים האם הם באמת משתתפים בכל העשייה שלנו. אדם יכול לבוא לכנס, אבל הוא לא ישתתף בו בצורה שלמה ומלאה אם הוא לא לומד בשיעורי הבוקר, לא משלם מעשר, לא משתתף בישיבות חברים ובחיבור החברים, וגם אם הוא לא משתתף בהפצה. אלה הם ארבעת התנאים שלפיהם האדם נקרא תלמיד שלי וחבר "בני ברוך", חבר של כולם.

קודם כל, מדובר על תנאים פיזיים, ואחריהם באות דרגות עמוקות יותר, במידה שבה האדם משקיע את ליבו ובאמת רוצה להשקיע מאמצים כדי להשיג את המטרה. לכן, ישנן דרגות שונות.

אבל אף פעם לא מאוחר להתחיל. אנחנו רואים שבחודש האחרון יש יותר ויותר אנשים שלומדים בשיעורי הבוקר, רבים התחילו לשלם מעשר מפני שהבינו שהכסף הזה הולך להפצת חכמת הקבלה בעולם. בכך, למעשה, מסתכם התיקון שלנו. לשם כך אנחנו קיימים – כדי לבצע את תפקיד ישראל כלפי העולם, לקבל מלמעלה את השיטה ולהעביר אותה למטה.

לכן, במעגלים שלנו מתרחבת ההבנה וההתעוררות, והאנשים סוף סוף עולים על הדרך הישרה. אבל יחד עם זה, לא נדרש מאיתנו להיות גדולים, אלא אנחנו פשוט צריכים לממש את אותן ההזדמנויות שנותנים לנו. זה מה שחשוב.

הרבה סוגי רצונות יצאו ממצרים: תינוקות, גדולים וקטנים, גברים, נשים, עבדים, עיזים וכבשים… היו שם כל סוגי הרצונות: דומם, צומח, חי ומדבר, אבל כל רצון רצה להשתתף בכך בכל מאת האחוזים. גם תינוק שמוכן להשתתפות במאה אחוז, נכלל בכלי הזה.

ולכן אנחנו פותחים את הכנס לכולם. אדם יכול לומר: "אני כבר מזמן צופה בשיעורים בטלוויזיה, ובכל השאר – אני אשתדל". גם הוא יכול להגיע. אנחנו לא מגרשים אף אחד. ברוחניות רק האדם עצמו, בתוך ליבו, בודק את עצמו מול הבורא, ואף אחד לא יכול להתערב בזה.

אבל אנחנו מבקשים, וזה מאוד חשוב, שהאדם ישתדל, לפחות בימי הכנס, להיות איתנו בכל הגוף והנפש. לכן אנחנו מציבים תנאים גשמיים ותנאים של עבודה פנימית, שאותם חייבים לקיים.

האנשים שנכנסים למתחם הכנס מתחייבים לבצע את התקנון הזה. ניתנו להם כל התנאים להשתתפות. אם הם לא משתתפים במאמצים הכלליים, הם יגרמו נזק לכולם, וזה יגרום להם עצמם נזק גדול מאוד.

מתוך שיעור בנושא "תקנון הכנס בערבה", 21.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הכרחי ומספיק
ארבעה תנאים
הזדמנות של פעם בחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest