דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו על מסך סינרמה

כמו על מסך סינרמה

שאלה: האם השפעתו של הבורא עליי משתנה בהתאם לשינוי שלי? או שההשפעה נשארת אותה השפעה אבל אני תופס אותה בצורה אחרת? מי משתנה: אני או הוא?

תשובתי: בעולם שלנו אנחנו מדברים על מה שהאדם מרגיש: שינויי מזג האוויר, הסביבה, החברה וכל השאר. ואילו חכמת הקבלה מסבירה שהכול נמצא בתוכי, גם החברה, גם האנושות, גם מזג האוויר, כל מה שמתרחש. רק אני רואה זאת מבחוץ, מחוצה לי, בכל מיני דרגות של הטבע. לכן, בכך שאני משנה את עצמי מבפנים, אני משנה את העולם מבחוץ. וליהפך, העולם מצטייר לפני מבחוץ כפי שהוא מצטייר כדי שאני אשנה את עצמי, שאראה את התוצאה של השינויים שלי. תאר לעצמך ש 360 מעלות סביבך יש "מסך", ועליו אתה רואה את השינויים שמתרחשים בתוכך בכל ארבע הדרגות: דומם, צומח, חי ומדבר. אלה הן ארבע בחינות של הרצון, שבאופן כזה מקרינות את עצמן על "המסך" החיצוני, כמו בסינרמה.

קיימות שתי גישות. או שאני משנה את עצמי, ובכך משנה את העולם סביבי לכיוון הטוב. או שאני נשאר ללא שינוי, והעולם סביבי משתנה כדי לאלץ אותי להשתנות.  כלומר, או שהבורא מושך אותי קדימה על ידי הכוח החיובי, או שהוא דוחף אותי מאחור על ידי הכוח השלילי. ואת כל זה אני רואה על ה"מסך" סביבי.

שאלה: אז מה אפשר לומר על ארבע עונות השנה שכל הזמן מחליפות זו את זו?

תשובתי: אלה ארבעת היסודות, ארבע בחינות של אור, שמשתקפות בתוכי כארבע עונות השנה. הכול מחולק לארבעה, חמישה או עשרה חלקים. זה כבר העולם הפנימי שלי שבאופן כזה מוקרן החוצה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 16.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest