דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמו דג שהסתבך ברשת

כמו דג שהסתבך ברשת

שאלה: איך זה קורה, שאדם מצליח להכניע את עצמו כלפי החברה?

תשובתי: האדם מתייאש מזה, שכבר עבר כל כך הרבה זמן והושקעה כל כך הרבה יגיעה, ועד כה לא רואים שום תוצאה. אבל אם הוא בכל זאת נמצא בחברה ובכל זאת בא, אז בסופו של דבר הרצון שלו מתחלף.

אני זוכר, שפעם הגעתי לשיעור אצל הרב"ש בזמן שהיה מבול נוראי. חוץ ממני, לא היה אוטו לאף אחד, ולכן חיכינו הרבה זמן, אבל אף אחד לא הגיע. אז התחלתי להתקשר ולשאול, למה אנשים לא באו, והצעתי להם לבוא ולהסיע אותם. ושמעתי תשובה: "מה אני יכול לעשות אם ברחוב יש כזה מבול?".

ופתאום מגיע עוד תלמיד לשיעור, כולו רטוב לגמרי. כאשר שאלנו אותו, איך זה שהוא בא ברגל בכזה גשם שוטף, אז הוא ענה: "מה אני יכול לעשות, יש שיעור? לא לבוא?".

יוצא, שאחד יושב בבית ואומר: "מה אני יכול לעשות?", כלומר איך אני יכול לצאת לרחוב בכזה גשם שוטף? והשני בא רטוב לגמרי וגם כן אומר: "מה אני יכול לעשות?", הרי יש שיעור ואני לא יכול שלא לבוא.

כלומר, הכול תלוי ביחס של האדם לתנאים שניתנים לו. בכל רגע שואלים אותך על היחס שלך. אם אתה לא שוכח שהכול בא במיוחד מהשמיים ומכוון אליך כדי שאתה תעבוד עם זה, אז אין לך בחירה, ואתה צריך בהתאם לזה להתנהג ולפעול בצורה כזאת.

שאלה: איך בכל הזדמנות להצליח להכניע את עצמך כדי לעשות צעד לכיוון החברה?

תשובתי: כתוב: "מה שלא עושה השׂכל, עושה הזמן". וזה באמת נכון. אם זה לא פועל בצורה איכותית, אז בצורה כמותית. בכל מקרה, מתישהו, על ידי השפעת המאור, אתה תופס ויודע ששום דבר כבר לא יעזור לך. אתה לא תשיג כלום אם תפנה ישירות לבורא, זה לא עובד.

אז אתה מתייאש ומגיע להחלטה, שאתה חייב לקשור את עצמך עם הסביבה. אתה תרצה שייצאו ממך חוטים שקושרים אותך לכולם ואת כולם איתך, כמו דג שהסתבך ברשת. רק בצורה כזאת יש לך סיכוי, איך שהוא לשנות את עצמך, והעיקר, זה לאפשר לאחרים לעבוד עליך.

אתה חייב להתחיל להרגיש את עצמך עד כדי כך מיואש מהכוחות של עצמך, שאתה מוכן למסור את עצמך לסביבה, להסתבך בעצמך ברשת הזאת, עם תקווה אחת – שהחברים ישפיעו עליך. אתה מאמין שיש בהם כוח לזה, ואילו לך עצמך אין שום קשר עם הבורא, והוא לא רוצה לפעול עליך ולשנות אותך.

כי אתה רואה שעברו הרבה שנים, אבל שום דבר לא עוזר. אין יותר מה לעשות, ואז אתה מקבל החלטה. אבל לצורך זה נדרשים הרבה כוחות, זמן, התמדה וקביעות. לא צריך לעבור יום שאתה לא תימצֵא בשיעור ותפספס אותו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 04.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עכביש קטן ברשת גדולה של קשרים
להתמוסס בתוך הקבוצה
"גאוות אדם תשפילנו"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest