דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמה עולה התיקון שלי?

כמה עולה התיקון שלי?

שאלה: מה אני צריך לשלם לבורא עבור התיקון שלי, כאילו שאני משלם לרופא עבור הניתוח? איזו עבודה נדרשת ממני?

תשובתי: נדרש ממך רק חיבור, בעולם שלנו אין יותר שום דבר חוץ מחיבור. העבודה הזאת היא פשוטה להפליא. אתה משלם ביגיעה שלך – אתה צריך להתחבר עם כולם ולאהוב את כולם, כדי לעבור מאהבת הבריות לאהבת הבורא. תשתדל להשיג את הכלל הגדול של התורה: "ואהבת לרעך כמוך", הכלל שכולל בתוכו הכול, ואז אתה תתמלא בתורה, באור אין סוף.

זה נראה כל כך פשוט, אבל זה הדבר הקשה ביותר מבחינתנו. אתה יכול להסתובב זמן רב סביב הנקודה הזאת, כמו כלב אחרי הזנב שלו, אבל אין בכוחך להשיג את החיבור. אתה תמצא המון תירוצים, תדחה את זה למחר ותציע כל מיני תנאים.

האדם לא משיג בעצמו את החיבור, אבל הוא צריך להשתוקק אליו ולפעול למענו. נניח, שאני מחבק אותך מבלי שאני מרגיש איזו חביבות כלפיך, אבל דווקא בגלל זה בחרתי בך. כי אני מרגיש עד כמה הפעולה הזאת שנואה לרצון שלי. ואז דווקא ההבדל הזה בין הפעולה והרצון מושך את האור שמביא לי את הרצון החדש.

ידוע, שאנשים מאמצים ילדים זרים ואחר כך משקיעים בהם כל כך הרבה כוחות, עד שמתחילים לאהוב אותם, כאילו היו שלהם ממש. אם אדם מתחתן עם אישה שיש לה ילד, אז הוא חייב להשקיע בילד יותר מאמצים מאשר בילד שלו עצמו. כי אם זה הילד שלי, אז הוא באופן טבעי ירגיש שאני האבא שלו. אבל ילד זר לא מחשיב אותי כאביו, ואני גם יודע שזה לא הילד שלי, לכן אני צריך להשקיע בו הרבה יותר כוחות. אני פוחד שהוא יזלזל בי, ישנא אותי, כי הרי הוא זר לי.

אבל הודות לכך, שאני משקיע בו יותר מהכול, אני מתחיל לאהוב אותו יותר מאשר את הילד שלי שלא השקעתי בו כל כך הרבה. הכול נקבע על ידי המאמצים שהושקעו, לכן אין מה לעשות – צריך להשקיע.

מתוך שיעור על תלמוד עשר הספירות, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תפנה את גבך אל האור
אל תדחה את התיקון למחר
אור אמיתי תמורת כסף מזויף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest