דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמה אור הצטבר בחשבון הסודי שלי?

כמה אור הצטבר בחשבון הסודי שלי?

העבודה שלנו היא לברר כל הזמן את המצבים שבהם אנחנו נמצאים, ועל ידי העברתם דרך הקבוצה לקשור אותם עם הבורא. ולרגע מסוים אני כביכול מסוגל לעשות את זה, אבל אחר כך הכול נעלם. וכאשר שוב מתאפשרת לי הזדמנות כזאת, אני מתחיל את כל העבודה הזאת מחדש.

כמה אור הצטבר בחשבון הסודי שלי?

אבל מתי יתנו לי הזדמנות כזאת מלמעלה: אולי כעבור מספר שעות או כעבור מספר ימים? אז אני שוב משתדל לקשור זאת עם הכלי הכללי של הנשמה שלי, שכולל בתוכו את כל הנבראים, את כל העולם, את כל הבריאה. אני משייך הכול לבורא: את עצמי ואת כל המציאות, בכך שמבין שקיבלתי ממנו התעוררות, ועכשיו בתגובה אני צריך להתקשר איתו חזרה דרך כל מה שקיים, כמו לשורש, למקור, ולהשיג איחוד. בזה צריכה להסתיים כל פעולה שלי.

אם אני עובד ופשוט מחכה להזדמנויות שיתנו לי מלמעלה כדי לחשוב ולהרגיש בצורה כזאת, אז ההתעוררות שלי לא נובעת ממני עצמי.

ואילו אני חייב לעורר בעצמי את עצמי. בשביל זה ניתנה לנו הערבות ההדדית, כדי לעורר זה את זה ולקשור את כל הרגעים שבהווה עם הבורא דרך כל המציאות.

ההתעוררות הזאת חייבת לבוא ממני. אבל ודאי שאיני יכול לעורר את עצמי, אני מעורר מקור חיצוני, את הקבוצה, והיא זו שתעורר אותי. באופן כזה אני משפיע על ההתקדמות שלי, כמו שנאמר: "ישראל מזרזים את הזמנים". ואז באמת נחשב שאני מתקדם בעצמי, ולא שמלמעלה מושכים אותי באוזניים.

אנחנו נותנים יגיעה ומשיגים חיבור וכל פעם רואים שפתאום הכול נעלם. אבל צריך להאמין, שלמעשה שום דבר לא נעלם. פשוט התגלה בתוכי רצון לקבל עמוק וגדול עוד יותר שביטל את כל היגיעה הקודמת שלי ואת ההצלחות שלי.

עכשיו נדרש ממני לעשות את אותה העבודה על השכבה החדשה הזאת של האגו שהתגלה לי.

וכל העבודה הקודמת: הרצון לקבל המתוקן והאור שקיבלתי הודות לחיבור שלי עם הבורא, נשאר איפה שהוא, כאילו שהופקד בחשבון הסודי שלי. האגו שלי בולע את כל זה לתוכו, כדי להחזיר לי אחר כך שאני אעשה הרבה פעולות מסוג זה. עבור כל אחד מאיתנו נקבע המספר הדרוש שלהן, הסאה שלו, שתלויה בעומק הכלי של הנשמה שלו והאופי שלה, וכמו כן, בקשר שלנו זה עם זה. לכן, ככל שאנחנו מזרזים יותר את הזמנים, כך משיגים מהר יותר את המידה הזאת, כל אחד בנפרד וכולנו יחד.

כאשר מושגת הטיפה האחרונה, שלאחריה מתמלאת הסאה הזאת, אז כל היגיעה שלנו, הרצונות האגואיסטיים שהתגלו והאור שנמשך לתוכם, יתגלו יחד ברגע אחד. על זה נאמר, "חיל בלע ויקיאנו", כלומר יחזיר את כל מה שבלע חזרה: את כל הרצונות והאור. כל האורות שקיבלנו קודם מתמזגים ל"אור חוזר" עוצמתי אחד עם ה"מסך". ואז אני מקבל את הכלי הרוחני המתוקן הראשון שעובד בעל מנת להשפיע.

הסיטרא אחרא נקרא ים שבו שורצות "חיות קטנות עם גדולות", אור קטן וגדול. אלה הם המצבים שבהם האדם כל הזמן נמצא בספקות ואינו מבין לאן נעלמים כל ההישגים שלו, כל היגיעה שנתן. אם מעריכים את זה לפי השכל, אז העבודה הזאת היא חסרת טעם, כי כל התוצאות נעלמות מבלי להשאיר עקבות.

האגו דורש פיצוי ומילוי על ידי האור. אבל על ידי התמיכה של הסביבה הנכונה שמעוררת את האדם, הוא יכול להחזיק מעמד ולהתקדם. וכל האור שקיבל מופקד בחשבון הסודי שלו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 12.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ברוכים הבאים למזכירות של הבורא
העיקר זה לזרז את הזמן
חיסכון רוחני לימים קשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest