דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל שינוי מזעזע את כל המערכת

כל שינוי מזעזע את כל המערכת

בתיקונים אנחנו צריכים ללכת בכיוון הפוך לשבירה ולהבין שהכול תלוי בהתכללות הדדית. לכן התיקון מתחיל מזה שיש נטייה, חיסרון, צורך בהתכללות מסיבות שונות.

מתחילים לקבל דחף, צורך לחיבור, על ידי כל מיני נטיות, כמו שכתוב: לכו ותתפרנסו זה מזה במובן הגשמי ויש מצווה להתחבר, לכו ותתפרנסו זה מזה, להתקדמות הרוחנית.

כל התיקונים נעשים בהתכללות הדדית. לכן כאשר אנחנו רוצים לחבר בחזרה את הכלי השבור, אז צריכים לדאוג לכך שהאדם ירגיש שהוא חלק בלתי נפרד מהעולם. זאת אומרת, לצורך תיקון עצמי הוא חייב לתקן את כל העולם.

כלומר, הוא לא יוכל לתקן את עצמו עד שלא יתקן את הקשר שלו עם כל העולם, עם כל האנושות. אמנם זה נראה כבלתי אפשרי, אבל באותה המידה שאנחנו תלויים זה בזה בשבירה, אנחנו גם כן תלויים זה בזה בתיקון.

ובאותה המידה שהייתי תלוי בכולם בזמן השבירה, כפי שזה מתגלה עכשיו, כך אני תלוי בכולם בזמן התיקון. לכן, אפילו אם אני אעשה רק את התיקונים הפרטיים הקטנים שהצלחתי לעשות, בזה אני אגע בכל אחד ואחד בעולם. מפני שאנחנו נמצאים במערכת אינטגרלית, שאין בה חלקים מנותקים, אלא הכול מחובר וכולם משפיעים זה על זה.

ודאי, שכל אחד פועל לפי הדרגה שלו בהתאם ל"רשימות" שלו, בהתאם לעומק הנפילה בזמן השבירה לאחר חטא עץ הדעת. אבל בכל זאת, אם אנחנו מושכים באיזה חוט דק בקצה המערכת, אז כל המערכת מזדעזעת, זזה, ומקבלת בהתאם לזה התעוררות לטובה או לרעה. לכן נאמר: "כל המקיים נפש אחת בישראל כאילו מקיים עולם כולו".

כל אלה שנקראים "ישראל" (שמשתוקקים לגילוי הבורא, גילוי כוח ההשפעה והאהבה מתוך הכלים) מתקן לפחות עד לדרגה הראשונה של "נפש" את היחס למערכת שמזדמנת לו, אז בזה הוא בהכרח משפיע על כל המערכת.

לכן בעל הסולם כותב בסוף ההקדמה לספר הזוהר, שבאותו הזמן שישראל מתקן את עצמו, אז האור העליון שבא לכלים שלהם וממלא אותם, נשפך החוצה וממלא את כל העולם. זה מסמל, שאנחנו לא צריכים לטפל כביכול בכל העולם, אלא מספיק לטפל באלו האנשים שמסוגלים להתעורר. למרות שאפשר לצאת לעולם הרחב ולזרז את ההתפתחות שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 29.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון האישי שלי של כל העולם
כאשר אתה מתקן את כולם, אתה מתקן את עצמך
המערכת לא תסתדר בלעדיי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest