דף הבית / המשבר ופתרונו / כל עוד שני כוחות הטבע לא החריפו

כל עוד שני כוחות הטבע לא החריפו

שאלה: נניח, שבאדם שלומד את השיטה האינטגרלית מתרחש שינוי של אפיק בצורה מהירה וללא כאבים, שאליו מכוון אותו זרם של האנרגיה השלילית שלו. האם כאשר הוא ייתקל באנשים שבעבר הוא שנא אותם, האם התכונה הזאת לא תתגלה בו יותר? האם היא מכוונת עכשיו רק לאגו שלו?

תשובתי: העניין הוא, שאת כל התכונות האגואיסטיות השליליות שלנו אנחנו יכולים לשנות לתכונות ההפוכות להן.

אם אנחנו ניצור סביב האדם אווירה מתאימה, אז זה יתרחש מהר וקל. קהילה קטנה של בעלי דעות זהות שבמחיצתם הוא נמצא, תתחיל כל הזמן לעודד אותו. לא תהיינה לו שום סיבות לכך שבמבטו החדש על העולם הוא יוכל לראות באנשים אויבים, כי עכשיו הוא מסתכל עליהם כעל חלקיקים של הנשמה שלו, הוא מרגיש את עצמו ואותם כאחד שלם.

אבל אם הוא יתעלם מהשיטה האינטגרלית, אז הטבע יכה אותו בייסורים קשים, באסונות ובמצבים קיצוניים, ובכל זאת יחייבו להשתנות, אבל זוהי כבר דרך של ייסורים גדולים מאוד. יעבור לא מעט זמן עד שהאדם יתחיל לחשוב: "למה נפלו עליי ייסורים כאלה? מהיכן הם באים? מה לעשות, לאן לפנות?! טוב לי מותי מחיי!".

אבל לא יתנו לו למות, עד שהוא יבין שכל האסונות: המגפות, הרעב, השיטפונות, התפרצויות הרי הגעש, מלחמת האחים האזרחית ההרסנית, נובעים מתוך האגו שלו. הוא לא יידע כיצד לרסן את כל מה שנחת עליו, היכן להסתתר מפני זה.

לכן אנחנו מציעים לאנשים ללמוד את השיטה האינטגרלית, כל עוד הטבע לא התחיל לטפל בהם, כל עוד הם לא החריפו את שני הכוחות שלו (החיובי והשלילי), כיוון שלאנושות יהיה מאוד לא פשוט לאזן את שני הכוחות בהתגלותם הטבעית, היא למעשה כולה תיכחד.

במקרה כזה על פני כדור הארץ יישאר קומץ קטן של אנשים שישרדו, ותחת השפעת כוחות הטבע, בזה שיכללו בתוכם את כל האנושות עם כל הייסורים שלהם, יבינו שהם חייבים לשנות את עצמם. מה שאנחנו מציעים לאנשים לא ניתן כלל להשוואה עם האפשרות הזאת.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי", 26.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שהעולם יהפוך להיות עוד יותר נפלא
למנוע את הגורליות של העתיד
שני שותפים: אגואיזם ואלטרואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest