דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל עוד המקדחה לא הגיעה עד העצב

כל עוד המקדחה לא הגיעה עד העצב

אפשר למצוא לעצמנו הרבה תירוצים, אבל אם אנחנו נתקלים בחוק הטבע, אז חייבים לציית לו. חכמת הקבלה מדברת על חוקים מוחלטים. המקובלים מסבירים לנו כיצד בנויה המערכת של המציאות. ואנחנו חושבים שאלה לא חוקים נוקשים, אלא משהו משתנה לפי הרצון שלנו: היחסים בין בני האדם, הקשר בין האדם והטבע, הגורל, הזמן, איזה שהן אירועים אתמול או מחר.

כל האשליות האלה נובעות מחוסר ידיעת המערכת, מחוסר הבנה שהיא מוגדרת בצורה מדויקת ואין בכוחנו לשנותה. אין מה לעשות, זה כך ולא אחרת! אנחנו אפילו למדע מתייחסים כאילו שאפשר לעקוף אותו. זה נובע מחוסר ההרגשה שאתה קשור עם המערכת באלפי חוטים, מיליארדים של סיבים עצביים.

תאר לעצמך, שיוצאים ממך כמות אין סופית של חוטים, שמקשרים אותך עם כל המציאות, והם כולם רגישים במיוחד, כמו עצבים גלויים. לכולם ידוע איזה כאב בלתי נסבל זה, כאשר נוגעים פתאום בעצב גלוי בשן כואבת. כל אחד הרגיש את זה פעם. והנה יוצאים ממך מיליוני, מיליארדי עצבים גלויים, שמחברים אותך עם האחרים. אתה כולך עטוף בסיבים לבנים דקים אלה, כאילו ששקוע בגֵ'ל.

תאר לעצמך, עד כמה אתה רגיש לכל מה שקורה איפה שהוא בכל מקום. אתה תלוי בכולם, והם בתורם, תלויים בך. אנחנו מקושרים חזק על ידי הסיבים העצביים הדקים האלה לחלוטין בהכול. מה שלא יקרה, השאלה שלך היא, האם זה נוגע בעצב שלך או לא.

אנחנו מנותקים עכשיו מההבנה הזאת, אבל לאט לאט מתקרבים לזה בדרך של ייסורים. המקדחה בינתיים לא נוגעת ישירות בעצב שלנו, היא רק קודחת חור בשן ולפעמים גורמת לכאב מסוים, שאותו ניתן עדיין לסבול. לפעמים אנחנו אפילו מצליחים לברוח מרופא השיניים, מסרבים לטיפול, שיהיה מה שיהיה.

וכאן אי אפשר לעשות הרדמה ולסלק את הכאב, כי הכאב הוא המדד של הבעיה. על ידי זה שהכאב מורה לך על המקום הבעייתי, אתה יכול לתקן אותו: ללכת לרופא, לקחת תרופה. באותו מקרה, אם אתה מסוגל לרפא מחלה פיזית, אז מותר לך להשתמש בהרדמה. אבל לא ניתן לעשות הרדמה רוחנית, מפני שאתה חייב לתקן את הסיבה שלו. ולשֵם כך אתה תצטרך לגלות את מערכת הקשרים.

מתוך שיעור על איגרת י"ג של בעל הסולם, 01.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להבין את חוקי הטבע
מחוברים על ידי שנאה
התועלת בחיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest