דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל נקודה במעגל היא הפסגה שלו

כל נקודה במעגל היא הפסגה שלו

שאלה: הפרצופים העליונים מתלבשים זה על זה כמו מדרגות בסולם, שבהם יש תמיד עליון ותחתון. האם קיים בקבוצה מבנה דומה או ששם כולם שווים?

תשובתי: בקבוצה כולם מתלבשים זה על זה בסדר מסוים, ובסופו של דבר, כולם יחד יוצרים עיגול. אנחנו לא צריכים לחשוב על זה. זה כבר מבנה קבוע מראש, שלא יכול להשתנות. משתנים רק המעברים שבינינו: באיזו עוצמה כל אחד מתחבר עם האחרים. אבל אנחנו לא יכולים לשנות את הסדר של: מי מתחבר למי, ואת כל הרשת הזאת שנוצרה עם נפילת הנשמות לאחר השבירה. המבנה שלה נקבע עוד ממלכות דאין-סוף.

אנחנו לא משנים במציאות שום דבר! אלא רק פותחים או סוגרים את זרימת השפע של האור, מפני שאחרי צמצום א' היא תלויה בכוונות שלנו.

אבל המבנה של המערכת אף פעם לא משתנה. אפילו כשאומרים שפרצופים רוחניים כלשהם עולים או יורדים, מתחברים זה עם זה ואחר כך נפרדים – הכוונה היא רק להעברת השפע של האור, ולא למצב שלהם זה כלפי זה במבנה הכללי.

זה כמו מבנה מברזל, שבו ניתן לנתק או לחבר קשרים כלשהם, אבל לא ניתן לשנות את המבנה עצמו. כי הכול בנוי בהתאם לסולם המדרגות הרוחניות שהתפשט מלמעלה למטה.

ואפילו בזמן השבירה נשמר סדר מדויק שקובע איך יתחלקו הניצוצות, האורות והכלים. כשם שלפני השבירה הגובה נקבע על ידי כוונת ההשפעה, כך גם לאחר השבירה, הוא נקבע על ידי הכוונה למען עצמי, לפי סדר אגואיסטי מדויק. משמע שכל אחד הוא לא סתם חשוב, אלא הכרחי לגמרי!

בקבוצה יש "עליונים" ו"תחתונים": כל אחד הוא גם עליון וגם תחתון ביחס לאחרים, וכולם יחד יוצרים עיגול. כולם מתחברים לאגודה אחת על ידי כוונת ההשפעה, למרות שאף אחד לא שווה לאחר.

אולי מזה תוכלו להבין עד כמה כל אחד נבדל מהאחרים, אם קיים בו משהו שלא קיים באף אחד אחר, ובזה הוא הראש לכולם. לכן, אי אפשר להחליף או לסלק מהעולם אף תכונה, כי אז כבר לא תהיה שלמות!

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 23.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע גלגלי השיניים של הנשמות מחוברים זה לזה
מה זה רצון "עגול"?
מגפה של וירוס רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest