דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל מדרגה היא לידה חדשה

כל מדרגה היא לידה חדשה

אנחנו מתקנים את עצמנו בשני שלבים. שניהם מתקיימים בנו, האור העליון בא ומתקן את הכלים שלנו. זה אומר שאנחנו צריכים להשתוקק לתיקונים, אבל איננו מממשים אותם בעצמנו. הגישה הזאת שונה לחלוטין ממה שהתרגלנו בעולם שלנו. כאן אני צריך לבצע בעצמי את מה שתכננתי, ואני מחפש לשם כך את הכוחות והידע. ואילו ברוחניות אני צריך לחפש את הכוחות והידע שבעזרתם אני אהיה מוכן למה שהאור יממש בתוכי.

ברוחניות כל ההכנה שלנו נועדה כדי להיברא. בכל מדרגה אנחנו מכינים את עצמנו ללידה חדשה, על ידי זה שאנחנו מכירים את פעולות הבורא ועובדים עימו בשותפות. אנחנו מכינים את עצמנו ללידה והוא מוליד אותנו שוב ושוב. יחד עם זאת, לפי הפעולות שלו אנחנו מכירים אותו עצמו יותר ויותר טוב.

ודאי שבדרך הזאת אנחנו לא משיגים את המהות של הפעולה שמולידה אותנו. יכול להיות שבגמר התיקון, כשנשיג את המידה השלמה, אנחנו נבין כיצד פועל הבורא. אך בינתיים כל תפקידנו הוא בהכנה. ההכנה הזאת מאפשרת לנו להרגיש ולהכיר יותר ויותר טוב את הבורא ואת עבודתו, אך מתוך ההיכרות הזאת אנחנו צריכים בכל פעם להפיק דווקא את מה שדרוש לנו בפועל להכנה ללידה הבאה. כך אנחנו עולים ממדרגה למדרגה, ורק זה מה שצריך להדאיג אותנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 26.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מפותים על ידי האור
אנחנו לא מבינים אותו
על סף המדרגה העתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest