כל ימי חיי…

laitman_2010-02-02_2071-70.jpg

הכול תלוי ברצון, הכול מתגלה ברצון. לכן נחוץ לי רק רצון מסודר, מעוצב, מטרתי ונכון. כדי לפסל את הרצון שלי, לשוות לו צורה נכונה המוכנה למילוי על ידי הבורא, הבורא מנהל איתי מין משחק: הוא מסתתר ומתגלה לסירוגין. אינני מזהה תמיד את המשחק הזה, אך המשחק מתנהל בקביעות עם כל אחד ואחד מאיתנו, עד לגמר התיקון המלא של כל אדם ואדם.

כל הזמן עליי לאבחן ולשים לב שכל העולם, שונאים ואוהבים, מפריעים ועוזרים, קרובים ורחוקים, חברים וזרים לחלוטין, וכמו כן כל הטבע הדומם, הצומח והחי, המחשבות והרצונות של האדם – הכול חוץ מנקודת ה"אני" שלי, נקודת הצפייה שממנה האדם רוצה לגדול ולהידמות לבורא – מגיעים מהבורא המנהל עימי משחק, פעם מתקרב ופעם מתרחק ממני. את כל זה הבורא עושה בכוונה אחת כדי לנענע אותי, זו הכוונה היחידה של הבורא.

אם למרות העובדה שאני כל הזמן נזרק מצד לצד, אני ממשיך ומשתוקק בכל כוחותיי להחזיק את עצמי בכוונה שכל זה בא מהבורא, כי הרי "אין עוד מלבדו" והבורא ללא ספק "טוב ומטיב", אזי בצורה כזאת רצונותיי גדלים. אם אני באמת "מחזיק בשיניים", ולא מאפשר לעצמי להתנתק מהמחשבה ומההרגשה שהבורא הוא זה שמבצע איתי את כל הפעולות הללו, אז אני רואה כיצד לנצל בצורה נכונה כל דקה בחייו.

כל יריב, הוא למעשה אינו יריב, אלא הוא עזרה הבאה לקדם אותי כדי שאיאחז בבורא בכל המצבים הקיצוניים. כך אני יכול להתקדם עד שאשיג את המצב שבו אני מוכן לכל ויכול לעמוד כנגד הכול, העיקר לא להיפרד מהבורא, ורק על זה אני מבקש. לא חשוב לי מה יהיה בחיי, אני מתפלל רק עבור דבר אחד: "שבתי בבית ה' כל ימי חיי". אני שמח על כל ההפרעות שמגדילות לי את הרצון. אני רואה בהפרעות האלה תרגיל חשוב ביותר שנשלח אליי על ידי הבורא באהבה.

כך אני מתקדם עד שאני מסיים את כל התהליך הזה, הנקרא הסתר או תקופת ההכנה, ואז מ"לא לשמה" אני משיג "לשמה". כאשר הבורא רואה שאני סיימתי את כל התהליך הזה, הוא מתגלה בפניי.

מתוך הכנה לשיעור, מאמר מספר שמעתי, 22.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
חוקי המשחק המתוחכם
ספר הזוהר – גלגל ההצלה שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest