דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל יום, שמים חדשים וארץ חדשה

כל יום, שמים חדשים וארץ חדשה

laitman_2009-07_0211_70.jpg

אם בכל רגע לא מתגלה לי "אות" חדשה, "מילה", "משפט", "דף" חדשים בספר החיים שלי, עליי להתחיל לדאוג מדוע אין לי התחדשות ונפלתי לקיום הבהמי!

האנושות כל הזמן מחפשת לעצמה מילויים חדשים (היא מפתחת מדע, טכנולוגיה ושעשועים נוספים רק למטרה הזו), רק כדי להרגיש את עצמה כאילו שהחיים מסתובבים וזורמים והכול משתנה ובסדר.

אך, כאשר האדם מקבל משהו חדש, הוא רואה שאין זה ממלא אותו, הרי הטבע דוחף אותנו להתפתחות רשימות חדשות, לקראת העולם החדש. רק האור המקיף שמגיע מהמדרגה החדשה ומעורר בנו את הרשימות החדשות, הנסתרים בתוכנו – זו ההצלה היחידה שלנו. כל פעם עלינו לגלות מחדש את ספר השמים.

השמים מסמלים את הבינה, ואם הכוח הזה, המגיע מהשמים, כוח הבינה, יעורר את האור בתוכנו, בתוך המלכות, זה יביא לנו התחדשות בהרגשת החיים. והסיפור שלנו יתחדש ויתקדם קדימה, ויהיו שמים חדשים, משמע שתהיה גם ארץ חדשה, רצון חדש. הרי הכול נע רק הודות לאור שמגיע ומגלה בתוכנו רצונות חדשים, רשימות חדשות.

עלינו לדאוג שהסביבה והספרים יעוררו בנו רצונות חדשים באופן קבוע, אז יתחילו עבורנו זמנים חדשים. זה חייב להיכנס לנוהל קבוע, שכל הזמן מתגלה משהו חדש. אסור להרשות מצב שאני סתם אשחה בזרם החיים, אני חייב כל הזמן לעורר אותו בעצמי.

רק אם אני נע על פי הרצון שלי, "התעוררות מלמטה" (איתערותא דלתתא), זה סימן שאני מתקן את הנשמה שלי ומתקרב למטרה הרוחנית, ליישׂום של ההתפתחות הרוחנית שלי. אל תחכו לשינויים מלמעלה, כל שינוי חייב להיעשות לפי דרישת האדם, רק הוא פותח את הספר מחדש. "אני מעורר את השחר ואין השחר מעוררני", כל האור חייב להגיע לפי בקשתי. אחרת יהיה רק חושך שיאלץ אותי לבצע פעולה, ולא האור.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 28.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
בכל יום יהיו בעינך כחדשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest