דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל יום קורים ניסים

כל יום קורים ניסים

Laitman_2012_3935.jpg

כל רגע אפשר להרגיש בתוכנו חידוש, ולא רק פעם בשנה. העניין הוא שאנחנו הרבה פעמים מקבלים חידושים ולא מרגישים אותם מחוסר היכולת לתפוס אותם, מחוסר הכלי. כל יום מתרחשים איתנו ניסים ואנחנו מוצאים את עצמנו מול "הר סיני", אין מחסור בחידושים כי לפנינו הרי נמצא עולם אין סוף! הכול תלוי רק ביכולת שלנו לתפוס אותו, בכלים שלנו.

ולכן, חידוש מבורך זה חידוש שאדם הצליח להרגיש, הכול נבחן כלפי האדם המשיג. לכן אנחנו צריכים לעבוד על הרגישות שלנו, על הכלים. בתוכנו כל הזמן מתעוררים "רשימות" ועוברים הרבה מצבים, אבל אנחנו בינתיים מתפתחים בהם בצורה פאסיבית, בדרגה בהמית, לא מרגישים את המהות של השינויים האלה, לא משיגים את עוצמת המדרגה, את הקשר עם הבורא.

ההבדל הוא כזה, נניח, שקניתי בחנות חפץ חדש, הבאתי אותו הביתה ושמתי בסלון, או שהבאתי עציץ או כלב, או שהגיע איזה אדם לבקר אותי. כך גם אנחנו מרגישים שמכניסים אותנו לארמון המלך, אך בתור מה? איזה חפץ, האם דומם, צומח או חי? או האם הכנתי את החיסרון שלי באופן כזה שאכנס לשם באופן הכרתי כדי שאוכל להבין היכן אני נמצא, הודות להשתוות הצורה, כמו אדם הדומה לבורא, לבעל הבית?

הכול תלוי בהכנת הכלים שלנו. ישנם המון מצבים שאותם אנחנו עוברים בחוסר הכרה: בצורה של דומם, צומח או חי, ולכן איננו מרגישים בהם חידוש. חידוש נחשב רק שינוי שהאדם עובר, כשהוא משיג, מבין, מרגיש, כדי להידמות לבורא.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.05.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest