דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הקלפים בידיים שלכם

כל הקלפים בידיים שלכם

בכל מצב רוחני, במדרגות הרוחניות, קיים "אור פנימי" ו"אור מקיף". אבל במצב שלנו, כל עוד אנחנו לא השגנו "צמצום" ו"מסך", אנחנו יכולים להיעזר רק ב"אור מקיף".

כוחו של "האור המקיף" תלוי בהערכה שלנו, בהוקרה של העליון, של המדרגה הבאה, כלומר של הבורא. אבל אנחנו לא מסוגלים להעריך אותו, ניתנו לנו רק כמה אמצעים, שעל ידי השימוש בהם אנחנו יכולים לפתח בתוכנו הרגשה של גדלות העליון. העליון עבורנו, זה הקבוצה, המורה, הספרים, כלומר הלימוד, שמספר לנו על העולם הרוחני, והבורא שניסתר ומתחבא מאחורי כל האמצעים.

על ידי כל האמצעים האלה אנחנו מתחילים להעריך את אותו העליון שנמצא מחוצה לנו: הקבוצה, המורה, הספרים, בכוונה להשיג השתוות לבורא, כדי לעשות לו נחת רוח. אף על פי שאנחנו לא מרגישים בינתיים את זה, אבל אפילו אם אנחנו סתם מדברים על זה ומנסים להרגיש לפחות לפעמים, אז בזה מעלים בתוכנו את גדלות העליון. ומתי שהוא הוא יהפוך לכזה חשוב, שיאפשר לנו להרגיש את הנוכחות שלו לידינו.

כי כל מה שנמצא מחוץ לאדם, זו השכינה הקדושה, נוכחות אלוקית. אבל הכול תלוי בכך, עד כמה אנחנו מעריכים אותו. מהתנאי הזה, הצורך להעריך את העליון, נובעים כל שאר כללי ההתנהגות בקבוצה: על מה צריך לדבר בה, מה לדרוש ממנה, איך להתייחס אליה.

בהתאם לזה מאיר לאדם "האור המקיף". זהו אור עליון אמיתי, אבל בינתיים הוא פועל על התחתון כמאור המחזיר למוטב, כלומר מבצע בנו שינויים, בכך שמקרב לאט לאט להשפעה. עד שסוף סוף הוא ייתן לנו "צמצום" ו"מסך", כלומר יכולת לעבוד בצורה רוחנית.

אז אנחנו נתחיל להבין, היכן אנחנו נמצאים ומה קורה לנו. אבל יחד עם זה, אנחנו חייבים ללכת ב"אמונה למעלה מהדעת" ולהעריך את העליון, למרות כל הבעיות שהעליון שולח לנו, כל הסיבות ליחס הפוך. ובזה כל העבודה, שמבוססת על הערכה גבוהה של העליון, עד שנידבק ב"אחוריים" של העליון כאילו ב"פנים", ואז נראה שהוא אף פעם לא היה ב"אחוריים", אלא תמיד פנה אליך בפנים המלאות באור. כך אנחנו יוצאים מגלות ובאים לגאולה.

בהתחלה אתה בכלל היית כאילו בחוסר הכרה. אחר כך התחלת להרגיש שאתה נמצא בגלות. ואחר כך צעד אחר צעד, אתה מתחיל להתקרב לגאולה ולבסוף יוצא מהגלות אל האור. וכל אלה הן מדרגות התעלות בהתאם להערכה שלך של גדלות העליון, ואחר כך, דבקות עימו.

כל האמצעים בידיים שלנו, כל הדרכים פתוחות והכול תלוי בנו. אין שום דבר שאנחנו עוד זקוקים לו, הבורא נתן לנו את כל האפשרויות, והשאר כבר תלוי באדם. מלמעלה לא יוותרו ולא יסלחו לנו על חוסר העבודה, כי אחרת אנחנו לא נבנה את ה"כלים הרוחניים" שלנו.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ארבעה צעדים עד האור
תופעת האור
כל האמת על האור המקיף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest