דף הבית / כלכלה / כסף / כל הצרות בבת אחת

כל הצרות בבת אחת

דעה: הודו, שנמצאת במקום השני לפי גודל האוכלוסייה ובמקום העשירי בהיקף הכלכלי בעולם, נתקלה במצב שאפשר להחשיבו כמשבר כלכלי. התוצר המקומי הגולמי ירד בצורה ניכרת, ובכך הפתיע משקיעים ואנליסטים. המטבע ההודי (רופיה) ירד עד המינימום ביחס לדולר.

המשבר בהודו יכול להיות המניע למיתון בכל העולם. המצב בסין אף הוא לא טוב במיוחד. מדד הייצור התעשייתי צנח בחודש מאי, ובזמן הקרוב צפויה ירידה בכל הכלכלה. במקביל, המצב באירופה מחמיר. יוון עומדת על סף מחדל פיננסי (default), ספרד מתקרבת לזה. הפוליטיקאים האירופאים עדיין לא מצליחים להפיק אסטרטגיה כדי להלחם במשבר. בכל מקרה, האיחוד האירופי יצטרך להתמודד עם המיתון, אך הבעיות ממשיכות להצטבר והטיפול בהן מתעכב.

הודו היא היבואנית הגדולה וחולשתה תגרור אחריה את ארה"ב, סין, האיחוד האירופי ואת יצואני הנפט. "אפקט הדומינו" יתבאר עוד לפני סוף שנת 2012. בנסיבות כאלה, קריסת הבורסה והנפילה של כל העולם למיתון חוזר, נראות מציאותיות ביותר.

התייחסותי: משפט אחד מצא חן בעיניי במיוחד: "הפוליטיקאים האירופאים עדיין לא מצליחים להפיק אסטרטגיה כדי להילחם במשבר". – הם אינם מסוגלים לעשות זאת. ולכן התקוות של אלה שמצפים מהם אינן מובנות! במסגרת הטבע שלנו, השכל והמדע – אין פיתרון לבעיה, מפני שהיא נוצרה על ידי הטבע שלנו עצמו – האגו. וניתן לתקנו רק על ידי החינוך האינטגרלי שמציעה חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
איך תתפרק הכלכלה העולמית במאה ה- 21
מדינות ה- BRIC אינן מוגנות מפני הסיכונים הגלובליים
מבט פסימי על שנת 2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest