דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העניין הוא בממיר

כל העניין הוא בממיר

שאלה: כשאנחנו מדברים על הרע, למה בדיוק אנחנו מתכוונים במושג "רע"?

תשובתי: אני מגלה את הבורא כמקור הרע. ויחד עם זאת, אני מבין שאני רואה אותו ככזה מתוך התכונות הרעות שלי. מכאן אני מבין שהכול תלוי דווקא בתכונות שלי.

נמצאים לפניי שלושה מרכיבים: הבורא, הרע שלי והרצון. האם אני יכול לחשוב על הבורא כעל טוב ומיטיב? הרי אני בעצמי מרגיש הרגשות רעות, צרות וחושך. ובכל זאת אני קובע שלמעלה נמצא הטוב, ובתוכי נמצא הרע. והסיבה היא, שבאמצע קיים משהו שהופך את הטוב לרע.

אני מרגיש בתוך העצמוֹת שלי שכך כל זה קורה. אני מורכב משלוש ההבחנות האלה, הן נמצאות בהרגשה ובהבנה שלי. ומצב כזה נקרא "הסתר כפול". במרחב הרוחני, זוהי המדרגה הרחוקה ביותר מהבורא, וכל מה שלפניה – שייך לדרגה הבהמית.

חשוב לזכור שהדברים האלה כבר קיימים בי: יש לי את ההרגשה של הבורא כטוב ומיטיב, יש לי את ההרגשה של הרע שלי, ואינני יכול להיפטר מההרגשה הזאת, ויש לי גם את ההבנה של העובדה שאני בעצמי מקלקל את היחס הטוב של הבורא כשאני מחליף אותו לרע בתוך ההרגשות שלי. אם נבטל את המנגנון הזה של הפיכת הטוב לרע, כלומר נתקן אותו – ודאי שארגיש את הטוב.

וכאן נשאלת השאלה: מהי המטרה: להרגיש הרגשה טובה או לא לקלל את הבורא? מכאן והלאה מתחיל אצלי הבירור: בשביל מה בכלל ניתנה לי הרגשת הרע? מה לעשות איתה? אם אמחק אותה, אני אמנע מעצמי את האפשרות להיתקן. כי דווקא מתוך הניגוד עם טובו של הבורא אני יכול להגיע ליחס הטוב שלו, כדי לא לקלל אותו.

מכאן משמע שאני משתמש ברע בדרך אל הטוב. האם זה אומר, שכבר עכשיו, כשרע לי, הרע הזה הוא בעצם לטובתי, ובעצם מהווה עבורי את הטוב? אז מה אני מתקן?

שאלה: בסופו של דבר אני מבין שאני לא מתקן שום דבר, ויותר מזה, שאני רחוק מאוד מכל תיקון…

תשובתי: נכון, אתה מגלה את עצמך יותר ויותר. וזה יפה מאוד. זאת כבר התקדמות.

שאלה: אבל יחד עם זה אני מגלה שאין לי בכלל כוחות כדי לשנות משהו…

תשובתי: זאת כבר אמת, זהו כבר גילוי: מתגלה לך שאתה לא מסוגל לעשות תיקון, שכולך רע ואתה "סמרטוט". וזה מצוין. או שרצית להרגיש גיבור?

אתה מגלה את האמת בעזרת האור העליון. ועל זה צריך להודות. כך תוספת האור מגלה בך את הרע. ולאחר מכן אתה הולך לקבוצה, כדי לקבל כוחות ולגלות את הרע שלך בצורה איכותית יותר. קודם לכן הרגשת את הרע, תלית אותו בבורא ורצית להיפטר ממנו. ולאחר מכן אתה רוכש בקבוצה את השכל ומבין שלא צריך להיפטר מהרע, אלא להפוך אותו לטוב. אתה מבין שבשביל זה אתה צריך לשנות את היחס, ולא את ההרגשה עצמה. מסתבר שאתה צריך לעבוד דווקא על היחס שלך למי שכביכול שולח לך את הרע.

ואז אתה מכוון את המאמצים שלך לאותו ה"ממיר". אתה עובד עם הכוונה, וההרגשות ישתנו בעצמן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 17.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לגלות את טובו של הבורא, ולא את המתנות שלו

סוכרייה לחולה סכרת
ההסתרה מסתתרת בתוכי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest