דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / כל העניין הוא בהגדרות

כל העניין הוא בהגדרות

laitman_2010-11-23_8284-70.jpg

מדורי דורות כל ספריי הקבלה תיארו השׂגה רוחנית, עולם רוחני. אמנם בעָם הם עוותו בהתאם להבנות ולמושׂגים שלו. וכך יצא שהעיקרון של הדת הפך לשכנוע עיוור: – אני מאמין שאיפשהו "בחלל" מסתובבת "מזוודה" (או כל הנחה אחרת, כולל הבורא).

– אתה ראית אותה?

– לא, אך אני מאמין לך.

בעָם זה נקרא אמונה: מישהו סיפר לי על משהו שהוא לא ראה בעצמו, ואני חוזר על הסיפורים שלו.

חלק מהעבודה הרוחנית שלנו, זה למחוק בתוכנו את הדעה המוטעית של ההמונים אודות האמונה והדת, ולחזור למשמעויות האמיתיות של המושׂגים האלה שהן: חכמת הקבלה והשׂגת הבורא.

במאמר "מהות הדת ומטרתה" בעל הסולם קורא לדת בשֵם חכמת הקבלה שהיא אמצעי להשׂגת הבורא. אמנם בעולם שלנו עשו ממנה כל מיני אמונות ודתות. כשאנחנו נתקלים בהגדרות שקריות, אנחנו צריכים לבצע בתוכנו תיקון, כך שכל הזמן נחזור להגדרות ולפירושים הנכונים.

"דת" היא חכמת הקבלה.

"אמונה" היא גילוי הבורא, תכונת ההשפעה, אור החסדים.

"אמונה שלמה" היא הרגשה מלאה של הבורא, אור החכמה המלובש באור החסדים.

"אמונה למעלה מהדעת" היא הליכה בדרך של השפעה מעל לקבלה. אני כביכול שׂוחה על פני הגלים של הרצונות האגואיסטיים, תחת מפרשׂ של תכונת ההשפעה שמותאם במדויק כלפיהם, אך הפוך להם.

"ישראל" הוא מי שמשתוקק ישר-אל הבורא. כל השאר נקראים "אומות העולם". בכל אחד מאיתנו, עד שהוא לא תיקן את עצמו בשלמות, קיימים שני המצבים האלה. "מלך ישראל": אדם הנמצא במצב של "ישראל" ומרגיש שהבורא שולט בו. "מלך הגויים": הבורא גם כן שולט באדם, אך בלא הסכמתו וידיעתו של האדם.

הכול תלוי בהגדרות, ואנחנו צריכים ללמוד אותן בעל פה כדי שבזמן קריאת הטקסט הן בעצמן יקפצו בתוך התודעה שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לפי ההגדרות, לא נבין זה את זה
ראיתם בשמיים שבעה רקיעים?
להאמין פירושו להרגיש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest