דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / כל העם כמו משפחה אחת

כל העם כמו משפחה אחת

ישראל נשטפת בגל של מחאה חברתית, ואם מדברים בכלליות, אנחנו פשוט זקוקים לערבות, לאיחוד כולל. אבל מה זה אומר?

זה אומר, שכל המדינה רואה כיצד הנציגים שלה מתיישבים יחד מסביב לשולחן עגול ויוצרים פורום כללי משותף. כולם צריכים לשבת שם ולפתור את הבעיות באותו האופן שבו הן נפתרות במשפחה. אנחנו מחליטים מי סובל יותר מכולם, ומתחילים לעזור לו. לאחר מכן עוברים לבא בתור, עושים חשבון, מחפשים דרכים לאזן את המצב… אנחנו פותרים את הכול כמו במשפחה, ללא מאבקי כוחות. ואת הדרישות המשותפות שלנו אנחנו מציגים לממשלה.

זה מה שאנחנו צריכים: פורום חוץ ממשלתי, שבו משתתפים מומחים שונים: כלכלנים, סוציולוגים, עורכי דין וכן הלאה. אין ספק שצריכים להיות שם מומחים שמבינים בחוקים ובנושאים מקצועיים. הרי אחרת נצטרך להתחיל מאפס, ובינתיים האנושות כבר עברה כמה אלפי שנות התפתחות, ונוצרו בחברה קשרים הדדיים שלא ניתן להתעלם מהם.

ולכן בעזרת המומחים, אנחנו יחד, כל העם, נגלה את התמונה הכללית וניגש לפיתרון הבעיות. ללא צעקות וללא סקנדלים. אנחנו מציבים את האיחוד מעל הכול ומשתוקקים כל הזמן להגיע אליו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
שנת הערבות
בעיות משותפות נפתרות בפורום משותף
רוצים לערב את העם? תלמדו אותו איך בנויה המערכת!

One comment

  1. הקשבתי לפרשת השבוע של פרשת ואתחנן וכן בבלוג הצעת "שכל המדינה רואה כיצד הנציגים שלה מתיישבים יחד מסביב לשולחן עגול ויוצרים פורום כללי משותף". אני מציע שערוץ 66 יפנה לאותם נציגים ויציע להם את הבמה לדיונים כך שכל עם ישראל יוכל לצפות בשידור ישיר בדיונים יום יומיים. אפשר גם להציע לכל מי שרואה את השידור להביע דעה ולהציע הצעות דרך הטלפון או בעזרת המייל. הצעות רלבנטיות ובונות יועלו לדיון בפני הפורום. בצורה כזו יוכל כל העם להשתתף באופן פעיל בדיונים ועצם העובדה שהדיונים יהיו פומביים יאלצו את המתדיינים להתנהג בהתאם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest