דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העומד לשרוף, כשרוף דמי

כל העומד לשרוף, כשרוף דמי

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף כ"א:

"אלא כמבואר, שכל חומר של הבריאה המחודשת, הן חומר של העצמים הרוחניים, והן חומר העצמים הגשמיים, אינו לא פחות ולא יותר, מבחינת רצון לקבל.

ואע"פ שאמרנו, שהנפש היא כולה, רצון להשפיע, הוא רק מכח תיקונים, של לבוש אור חוזר, המקובל לה מעולמות העליונים, שמשם באה אלינו. אמנם, עצם מהותה של הנפש, היא כ"כ רצון לקבל."

כל חומר הבריאה זה רצון לקבל שמקבל צורות שונות. כי אנחנו אף פעם לא מרגישים את האור מחוצה לנו. הצורה המופשטת שלו אינה ידועה לנו. אנחנו מדברים רק על תכונת ההשפעה שמתלבשת ברצון לקבל. ותכונת ההשפעה הזאת עצמה, עד כדי כך פועלת ברצון לקבל, ששוברת אותו לגמרי והופכת אותו לעל מנת להשפיע.

אנחנו לא יודעים מהו האור, ורואים רק את התופעות שהוא מעורר בתוך הרצון. לכן, רק הרצון לקבל נמצא בתפיסת המציאות שלנו, והוא מקבל שני סוגי צורות: "על מנת לקבל" ו"על מנת להשפיע". והצורות האלה נקראות או "קליפה" או "קדושה".

בהתאם לזה, ב"קדושה" הרצון לקבל פועל בעל מנת להשפיע. איך זה יכול להיות? הרצון לקבל יכול להשפיע מפני שקיים מישהו שאוהב אותו. אם לא מישהו שאוהב אותי, אז לא הייתי יכול לקבל ממנו את הטוב ובזה להשפיע לו נחת רוח. כך גם תינוק מסוגל בכוונה לעשות נחת רוח לאבא האוהב, בכך שמקבל את המתנות שלו.

אם לא היה בורא שאוהב אותנו, לא היינו יכולים לפתח בנו את הרצון להשפיע. האהבה שלו חייבת להיות קודמת, ולכן ה"אור" קודם ל"כלי". זהו התנאי המוקדם לכל הבריאה, שהבורא אוהב את הנברא העתידי. ואז לנברא יש הזדמנות לבנות את עצמו, לעצב את עצמיותו כלפי הבורא, בכך שמשפיע לו: "אני מוכן לקבל ממך, אבל קצת, כדי להחזיר לך את התענוג. בזמן התענוג אני חושב, מה אני בזה גורם לך".

כלומר התנאי להשפעה מצד הנברא, זה שישנו הבורא שאוהב אותו. כאשר אני ניגש לעבודה, אני מרגיש שהאהבה שלו קודמת לכול, שדווקא האהבה שלו יצרה עבורי את כל המצב הנוכחי, שעכשיו היא פועלת ובונה בי אותו. ואז אני אומר: "כל העומד לשרוף, כשרוף דמי". כלומר, באמת אין שום רע, זה הכול נובע מאהבה חלוטה.

כמו שבן טוב, אפילו שאינו מסכים עם האבא שלו בכל מיני דברים, אבל מאין ברירה, הוא יכול להבין, לתאר לעצמו, שבאמת האבא עושה הכול מתוך אהבה. ואפילו שההורים נראים לו "מאובנים" שלא מבינים את החיים, אבל בכל זאת הוא משתדל להצדיק אותם בעיניו.

כאשר אנחנו מתייחסים בצורה כזאת למה שמתרחש ולבורא, אז זה הופך להיות כשרוף דמי…

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 10.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החיים בהשפעה והמוות בקבלה
ביקור אצל אימא
דרושים שניים להשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest