דף הבית / קבלה ומדע / טבע / כל העולם מערכת אחת 

כל העולם מערכת אחת 

הודעה חדשותית: בפארק ילוסטון לא היו זאבים במשך 70 שנה, בזמן הזה שלטו האיילים בפארק, הם התרבו בקצב בלתי מבוקר וגרמו נזק רב לצמחיה המקומית. בשנת 1995 הובאו  לפארק 14 זאבים והם אילצו את האיילים לבחור ביתר זהירות את מקומות המרעה שלהם, כתוצאה מכך החלה הצמחייה לצמוח מחדש ותוך שש שנים גדלה כמות העצים פי חמש.

מספר פירות היער גדל, באגמים ובמפרצונים שבנהרות הופיעו ברווזים, דגים ואונדטרות (סוג של מכרסמים), וגם בנאים שהיו זקוקים לעצים לבניית סכרים. הזאבים הפחיתו את אוכלוסיית התנים, דבר שהביא להגדלת כמות הארנבות והעכברים, ואלה משכו לפארק נֵצים, חמוסים ושועלים. דובים שהגיעו לפארק בחיפוש אחר מזון גרשו את הזאבים מהטרף ואכלו את השאריות. אבל הדבר המופלא ביותר שקרה הוא שהזאבים שינו את זרימת הנהרות. גדות הנהרות התיישרו וקטנה שחיקת החוף, זה קרה מפני שהשפעתם של הזאבים על האיילים הביאה לצמיחה עצומה של עצים ודשא בגדות הנהרות. כל הגיאוגרפיה של הפארק השתנתה הודות ל-14 זאבים ששוחררו לפני פחות מעשרים שנה.

אני סבור שזה בסך הכול קטע קטן מתמונת השינויים שאנחנו רואים. תחשבו כמה עיוותים אנחנו גורמים בהרמוניה של הטבע. חכמת הקבלה אומרת שאנחנו מכניסים הרבה יותר עיוותים על ידי המחשבות והפעולות האגואיסטיות שלנו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest