דף הבית / המשבר ופתרונו / כל העולם, חלק של כל אחד מאיתנו

כל העולם, חלק של כל אחד מאיתנו

דעתו של הדאלאי לאמה: המשאבים של כדור הארץ מתרוקנים, לעיתים יותר ויותר תכופות מתרחשים אסונות טבע. זה מציב בפני האנשים בעיות יותר ויותר חדשות. כדי לפתור אותן אנחנו צריכים ללמוד לתפוס את האנושות כולה כאחד שלם.

בעולם של היום, עם הבעיות הכלכליות והאקולוגיות שלו, הגבולות המדיניים הופכים לפחות חשובים. את אותו הדבר ניתן לומר גם על ההבדלים הדתיים. הבעיות הגלובליות שניצבות לפנינו יוצאות מחוץ למסגרות של המדינות והדתות. הן נוגעות לאנושות כולה, וזה אומר שאנחנו צריכים לפעול במשותף.

הדפדפן (תוכנה לניהול קבצים) שלכם אינו תומך בפורמט הווידיאו הנוכחי.

בעזרת החינוך אנחנו יכולים לשנות את החשיבה של בני האדם, כדי שאצלם במקום הראשון לא יעמוד ה"אני" אלא "אנחנו" הגלובלי. כל אחד מאיתנו, זה חלק מ"אנחנו" הגלובלי. ולהיפך, כל העולם זה חלק של כל אחד מאיתנו. זה אומר, שבאינטרסים שלנו לדאוג ברצינות לטובת ורווחת כל האנושות ועל שמירת הסביבה.

ברעיון של הסוציאליזם טמונה הדאגה לרווחת החברה בכללה, ולא של אדם נפרד. וגם בכלכלה המרקסיסטית מדובר על חלוקה שווה של העושר הגשמי. ואילו בקפיטליזם רק שואפים לרווח עצמי.

אנחנו לא נוכל לשנות את העולם בדרך של אלימות וכוח, אלא רק בהסתמך על רצונם הטוב של בני האדם ובעזרת החינוך. אני חושב שזו הדרך היחידה.

מערכת החינוך המודרנית מתמקדת בערכים חומריים. על הערכים הרוחניים, כגון: אהבה, חמלה, מחילה, מדברות מסורות דתיות שונות. אנחנו צריכים ללמד את הילדים על יסודות המוסר. אבל קשה לעשות זאת בהסתמך רק על הדת. תידרש לנו אתיקה חילונית.

תגובתי: המסקנות נכונות, אבל אין שום פתרון אלא רק משאלות. אך גם זה טוב. אם זה יישמע. בדרך כלל לאנשים כמו הדאלאי לאמה מהנהנים לאות הסכמה ושוכחים. אבל זה הכרחי שישמעו, ואחר כך עם הייסורים המתאימים ייזכרו לא רק במשאלות, אלא גם יימצאו את הפתרון – החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
הדלאי-למה
הצרכים: שיטת דו-שיח עם העולם
הדלאי לאמה מנה את סיבות המשבר העולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest