דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כל העולם, בתוך כל אחד מאיתנו

כל העולם, בתוך כל אחד מאיתנו

התורה פונה רק לאדם וכל מה שהיא מדברת עליו, נמצא בתוכו: גם הבורא, גם משה וגם העם. כל אחד רק צריך לסדר את כל האלמנטים הללו, כי מה שהוא מרגיש, הוא מרגיש את זה בתוכו.

אתה יכול אלף פעם לומר שהכוס קיימת מחוץ לך. אבל איך היא יכולה להיות קיימת מחוץ לך, אם אתה מרגיש אותה בתוכך?

– לא, אני רואה אותה על השולחן!

– זה אומר שגם את השולחן וגם את הכוס אתה מרגיש בתוכך. יוצא שכל מה שמדובר עליו, כל העולם, נמצא בתוכך. וגם הבורא כלול בזה.

לכן, כשאנחנו מתארים לעצמנו בחכמת הקבלה את הבורא, אנחנו תחילה מציירים נקודה של האות "יוד", ואחר כך "י', ה', ו', ה'", ארבע בחינות של התפתחות הרצון החל מהנקודה הזאת. הבחינה הרביעית, זה הרצון הסופי, שאיתו אנחנו מרגישים בצורה נכונה, רצינית ובשלה.

אבל בעיקרון, הוא נובע מהנקודה ההתחלתית ביותר בדיוק, כפי שהיקום שלנו התהווה מניצוץ קטנטן, שבו כלולה אנרגיה שעד עכשיו מזינה את היקום כולו, כולל כל אדם וכולנו יחד. בנקודה אחת יחידה טמון כל המידע, כל החומר של היקום. הנקודה הזאת, שמתוכה נוצר כל מה שקיים על ידי המפץ הגדול, זוהי התחלה של האות "יוד". לכן בתורה נאמר, שאדם הוא עולם קטן, בתוכו קיים הכול.

כל מה שנרגיש, זה מורגש רק בתוך האדם. לכן המדע שהלך במחקריו לאנשהו מעבר למיליוני שנות אור, היום שוב חוזר לאדם ושוב מתחיל לחקור אותו: את היכולות שלו, את ייחודיות התפיסה. כי כל מה שהיה נדמה לנו כנחקר הרחק מאיתנו ומחוץ לנו, למעשה צריך לחקור בתוכנו.

אם לא נבין באיזה אופן אנחנו תופסים את מה שאנחנו חוקרים, לא נוכל להתקדם לשום מקום ולהבין אפילו את המשמעות של החיים שלנו ואת המשך קיומם. בסופו של דבר, בזמן הקרוב, כל המדעים יבואו ללימוד חכמת הקבלה. הם יראו שללא הידיעות הללו לאדם אין בסיס נורמלי איתו אפשר להתייחס בצורה נכונה לכל הרגשה, הבנה והשגה שלו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 8.10.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest