דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם בגלות, כל הארץ זה מצרים

כל העולם בגלות, כל הארץ זה מצרים

"ליל הסדר" עבור אדם שכבר יצא מה"מצרים" הפנימי שלו, זה חג שבו הוא עובר שוב את אותם המצבים, כמו בזמן היציאה שלו באותו הסדר, וחוגג את השחרור שלו. זה עוזר לו בכל פעם לעלות למדרגה חדשה, יותר ויותר למעלה.

לכן כתוב, שבכל דור ודור, כלומר בכל מצב, בכל מדרגה של גדילת האגו, האדם חייב לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים. וכל התיקונים שאותם הוא עושה על האגו שלו, תמיד מלווים בהתייחסות ליציאת מצרים. רק לאחר שהאדם מתעלה מעל האגו שלו, הוא יכול לבצע פעולות השפעה שנקראות "מצוות".

ב"ליל הסדר" כל אחד יושב עם המשפחה שלו מסביב לשולחן חגיגי וקורא על החֵרות ועל ייסורי העבדות, ובוודאי מרגיש כאב פנימי, בכך שרוצה להשתחרר. החג הזה מעורר שוב את כל השאלות על עבדות וחֵרות. איך אנחנו יכולים לצאת היום חופשי, לחיים חדשים, למצב חדש?

צריך להבין, שבימינו אנחנו נכנסנו לעידן חדש ואם אנחנו לא נממש את המשימה שלנו כעָם ישראל היוצא ממצרים, אז לא נוכל לשרוד לא כמדינה ולא כעָם. אנחנו לא נוכל להיות יהודים, כי בזה כל הייעוד שלנו, השליחות שלנו, שאותה אנחנו צריכים להעביר לעולם, כדי להעלות את כולם יחד איתנו מהאגו הכללי שבגללו אנחנו מצאנו את עצמנו במשבר.

המשבר הזה גדל ומתפתח יותר ויותר ובכוונה "מתנפל" עלינו, כדי שאנחנו סוף סוף נרצה לצאת מתוכו עם כל העולם. ובזה אנחנו צריכים להראות דוגמה לכל השאר. בזה שאני חוגג היום, בשנת 2013 את "ליל הסדר", אני בזה מכין את עצמי ליציאה לחרות שארכוש לאחר מכן.

זוהי חרות ממלאך המוות, מהאגו שלי, שהורג אותי. אני מקווה שהודות לכך אני אהפוך להיות אור לכל שאר העמים וגם הם יידעו איך לצאת מהגלות. כל העולם נמצא בגלות, כל הארץ, זה מצרים ואנחנו חייבים להתעלות מעל זה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מקובלים כותבים. ליל הסדר", 04.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?"
החיפוש אחר השריד האחרון של האגו
הבריחה ממצרים, שמורגשת בלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest