דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל המציאות זה חוק אחד

כל המציאות זה חוק אחד

כל המאמרים של המקובלים על הערבות ההדדית, זו תוצאה של ההרגשה שלהם של המציאות העליונה. כך הם מעבירים לנו את החוקים שלה. כמובן, שאת החוקים האלו ניתן לבטא על ידי נוסחאות או תרשימים, כמו בכל מדע. אך מאחר, וכמשקל נגד לחוקי הטבע האחרים, התופעות האלו מורגשות על ידינו, ורצוי שאנחנו נרגיש אותם לעומק ולא נקבלם כידע יבש על ידי השׂכל, אז המקובלים משתדלים לכתוב עליהם בצורה של סיפורים, מכתבים, משלים.

אך אסור לשכוח שכל מה שהם כותבים עליו, זה לא מוסר או עצות אלא חוק שלא ניתן לשינוי. רק שהם מגישים אותו בכזו צורה, כדי שאנחנו נוכל עד כמה שאפשר בצורה נפשית ורגשית להביא את עצמנו להתאמה אליו. כי הרי גם הטבע של העולם הזה, בצורה שבה אנחנו מרגישים אותו, מהווה איזה חוק. וכאשר אנחנו מכניסים ילדים קטנים לחיי העולם, אז אנחנו עושים להם הכרה עם העולם הזה בהדרגה. כשאנחנו מגלים להם את העולם בהדרגה, אנחנו יוצרים סביבם מערכות המגנות עליהם. בטבע לא קיימות מערכות כאלה, לא קיימות הגבלות, אנחנו הם אלו שיוצרים אותן.

בצורה זהה נוהגים עימנו "אבא ואימא" (או"א) הרוחניים, שמכירים לנו את העולם העליון. גם שם קיימות מערכות עזר כאלה שמסתירים מאיתנו ומגלים לנו בהדרגה, שכל המציאות זה חוק אחד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
החוק הגדול של הבריאה
אחרת לטבע אין זכות קיום
אל תפר את החוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest