דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל היום ללכת עם מחשבה אחת

כל היום ללכת עם מחשבה אחת

שאלה: איך אני צריך להגיב על השפעת הסביבה במחשבות וברגשות שלי, כדי לכוון את עצמי ישר למטרה?

תשובתי: אני צריך לראות בהשפעת הסביבה את הבורא, ולא בני אדם. זה קודם כל. כאשר זה יהיה, אז כבר אפשר לדבר על התגובה שלי. כי זה התנאי הראשון, הקובע ביותר, הלאה זה כבר קל יותר. ודאי, שגם הלאה מחכים לי חשבונות קשים, אבל קודם כל אני צריך לגלות, עם מי יש לי את החשבון הזה!

החשבון הוא רק איתו לבד, שחוץ מזה אין עוד מלבדו. זה הוא שמשפיע עליי דרך כל האנשים שסובבים אותי, ובכלל, דרך כל העולם ואפילו דרכי מבפנים. אבל הוא לא משפיע על הגוף הבהמי שלי, אלא על ה"נקודה שבלב" שלי.

כל מה שקורה בגוף שלי, בכל הרצונות שלי, כל מה שאני מרגיש בתוכי ומחוצה לי, כל מה שקורה מהאנשים הקרובים אליי והרחוקים ממני, מהחברים ומהאנשים הזרים, כל זה מכוון על ה"נקודה שבלב" שלי דרך כל מיני המעגלים שמסביבי. כל זה, השפעתו של הבורא עליי.

כל היום ללכת עם מחשבה אחת

כל ההשפעות באות מהמעגל החיצוני ביותר, מהאור הסובב שעובר אליי דרך כל מיני מסננים, יותר ויותר קרוב: דרך העולמות העליונים, דרך העולם הזה, דרך האנושות, הקבוצה, המורה, ובסוף, דרך הספירה הפנימית ביותר, דרך האגו שלי שנקרא "לב". אבל כל ההשפעה הזאת של הבורא מכוונת רק ל"נקודה שבלב" הפנימית ביותר.

כל היתר בכלל לא נלקח בחשבון. כי האור צריך רק את הניצוץ הרוחני הזה, ובו הוא רוצה לקבל ממני תגובה חוזרת, שאני אגיע אליו.

קודם כל, אני צריך להעמיד את עצמי בצורה כזאת. כל מה שאני מקבל מבפנים ומבחוץ, זה לא חשוב, מה שלא יהיה. אני צריך להבדיל רק את אותה הנקודה הפנימית היחידה, וכל השאר, זה רק גשר, מעבר, שמוביל מהבורא אליי.

אם אתה היום תלך כל היום עם המחשבה הזאת, שהבורא משפיע על ה"נקודה שבלב" שלך, וחוץ מזה אין שום דבר, אז אפשר יהיה להמשיך בהסבר שלנו הלאה…

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 06.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה יש מאחורי הוילון?
חלק מהבורא, שתמיד יחד איתך
שיתוף פעולה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest