דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כל ההיסטוריה שלנו היא רק הכנה לעלייה

כל ההיסטוריה שלנו היא רק הכנה לעלייה

laitman_2009-07_0229_70.jpg

זוהר: פרשת ויגש, סעיף ק"ב: קול ברמה נשמע. שהקול, הנוקבא, עלתה ונשמעת בבינה, שנקראת רמה, עולם העליון. ברמה, הוא שהנוקבא מלבישה את קו שמאל דבינה. כמ"ש, ויקרא ה' אלקים צבאות ביום ההוא לבכי ולמספד. שזהו מחמת התעוררות הדינים הגדולים אשר שם. שסותמים כל אורותיה, שהוא תיקון הב'. ואז, ונהר יחרב ויבש, שב' המקדשים נחרבים.

השבירה והחורבן חיוניים לתיקון הבא אחריהם, כדי שנוכל בתהליך התיקון להשיג את מחשבת הבורא. בחכמת הקבלה אנחנו לומדים על כל מה שהתרחש בעולמות העליונים, את כל ההכנה לבריאת העולם שלנו, ורק מהעולם שלנו אנחנו מתחילים בתיקון, ממטה למעלה.

באופן זהה אנחנו צריכים להסתכל על ההיסטוריה שלנו. חורבן בתי המקדש הראשון והשני, וכל מה שעברנו במשך ההיסטוריה, זה היה רק הכנה שבוצעה מלמעלה למטה. רק כעת אנחנו מתחילים את התיקון, העלייה ממטה למעלה.

כמו שכתוב ב"תלמוד עשר הספירות" ו"פתיחה לחכמת הקבלה", כל המתרחש בעולמות העליונים, כולל שבירת הנשמה הכללית, התבצע מלמעלה למטה על חשבון הכוח העליון, ללא שום התערבות מצד התחתון. התחתון מתחיל לפעול רק כעת, לאחר הערבוב של כל הרצונות והגלות האחרונה, כאשר נוצרה האפשרות (המרחב) של הבחירה החופשית, התגלה ספר הזוהר ונוצרו כל התנאים של ההתהוות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
עלייה במהירות האור
לא שבירה, אלא הכרת האור
פטנט אלוהי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest