דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הדרך היא החיפוש

כל הדרך היא החיפוש

laitman_2010-03-08_6060_us-70.jpg

שאלה: האם אתה יכול לתאר את כל המצבים, שאותם צריך לעבור מהמצב הנוכחי שלנו ועד לבקשה האמיתית להשפעה?

תשובתי: אלה לא מדרגות מדוייקות, עקביות, שמובנות לנו. המצבים האלה מתחלפים, הולכים וחוזרים. אך ברור, שבהתחלה, כשהאדם מגיע, נדמה לו, שהוא כביכול מסוגל להשיג הכול בעצמו, לבד, ולא תלוי באף אחד, לא במורה ולא בקבוצה. הוא חושב, שהספרים מספיקים לו, כדי ללכת קדימה. אחר כך מצפה לו התפקחות. השאלה היא רק כמה זמן יידרש לכך. לפעמים האגואיזם סותם לו כל כך חזק את האוזניים והעיניים, שהוא אינו רואה שום דבר, וכך יכולות לעבור שנים. ולפעמים זה מהר יותר.

אך כל השלבים שאותם אנחנו צריכים לעבור, הם שלבים של "אני לא מסוגל כי אני תלוי"  – "תלוי במורה", "תלוי בספרים", "תלוי בחברה", "תלוי ביגיעה כזאת וכזאת" – אלה הן מדרגות ההכרה של אי היכולת שלנו להשיג את המטרה. כך אנחנו עולים מדרגה אחר מדרגה, עד שמגיעים להבנה, שתלויים רק בבורא, שבמושג שלו מתאחדים כל הגורמים הקודמים: כשלא יכולתי להסתדר ללא מורה, ללא ספרים, ללא קבוצה…

עכשיו אני מגלה, שהכל כלול בתוכו, במושג הזה שנקרא "בורא". ואז אני באמת רואה, שהכל מסביב, חוץ ממני, זה הוא ואין יותר אף אחד. אני מבין, שאני לא מסוגל ולא יכול, אך חרף הכול, חייב להרכין ראשי ולכופף את עצמי וכל הזמן לחפש אותו.

מתוך שיעור על מאמר מספרו של בעל הסולם, "שמעתי", 05.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הבעיה היא שאנחנו שוכחים את העיקר
המטרה שלי היא לרצות
רוצה לראות את עצמי בהשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest