דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל הבריאה על ציר אחד

כל הבריאה על ציר אחד

laitman_2009-07_0229_70.jpg

שאלה: הרוחניות בנויה על השפעה. על איזה יסוד נבנה את עבודתנו כשאנחנו נמצאים בינתיים ב"תקופת ההכנה" לכניסה לעולם הרוחני?

תשובתי: ישנה הוראה: "שמע ישראל!" כלומר האדם צריך לכוון את עצמו לכך ש"ה' אלוקינו ה' אחד" (הבורא הוא הכוח העליון היחיד מעלינו, הבורא אחד).

נניח אני אומר לעצמי: "שמע, הבורא – הכוח העליון מעליך, הוא אחד". לפיכך נקבע הכיוון שלי המוביל אותי למקור, לגילוי, לחיבור, לאיחוד. זהו היסוד עליו נבנית העבודה שלנו – ציר שעליו אני צריך לנוע. כעת אני צריך לצרף לציר זה אמצעים שונים הקיימים אצלי על מנת לקיים את העיקרון הזה. אני והבורא נמצאים בקצוות המנוגדים של קו אחד. ואני מתקרב אליו באמצעות האמצעי הקיים אצלי: חיבור של "ישראל, תורה וקוב"ה" לאחד.

תורה היא כל מה שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו, כל מה שקיים מלבד הרצון הראשוני של הבריאה . כמו שכתוב: "בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין (לתקן אותו)". ואת כל זה אני צריך לחבר בכיוון אחד. חסרה לי הקרבה לבורא, המטרה שלי – דבקות בו. אני לא יודע במדוייק מה זה ברצונות, במחשבות, בהחלטות, בסיום של כל הדרך הזו. אך יש אותי, את המטרה ואת האמצעים להשגתה! כך שאת כל זה אני צריך לארגן ולהשתמש בו בצורה נכונה. והנקודה הסופית, התוצאה, היא אחת! הכל נכלל במושג הזה של אחד ויחיד.

אנחנו מקבלים בדרך צורה שונה של שכל, מחשבה, קבלת החלטות, פעולה – הכל משתנה בתוך האדם באופן מוחלט. האור מבצע בתוכנו מהפכה בדרך ויוצר מאיתנו אדם חדש. עכשיו אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו מה זה. אך בכל מצב, בכל שלב, צריך להשתוקק להגיע למה שאתה מסוגל וחייב לעשות עכשיו, בדרגה הנוכחית. ואז ייצא שהכל פועל בכיוון אחד.

בכך נכלל גם החיפוש שלך ובמיוחד המאבק במכשולים שאתה משתדל להצליח לראות, שכאן עובד האגו שלך, כשהוא גורם לך לסטות מהדרך, מהמחשבה ש"אין עוד מלבדו". צריכים כל הזמן לבדוק בתשומת לב יתירה: האם אני נמצא בשלום ובהסכמה עם הכוח העליון האחד בכל מה שאני עושה. האם כל הבריאה מתחלקת עכשיו במחשבותיי ובהרגשתי לשניים או אפילו לשלושה חלקים, כאילו קיים הבורא, כל שאר הבריות וסיבות שונות ואני בעצמי.

מישהו מעצבן אותי, שם מכשולים שונים, יוצר בעיות – פירוש הדבר שאני לא מחבר את כל העולם הזה עם הבורא, אני מקבל את האלילים "אלוהים אחרים". הרי כיצד יכולות להיות סיבות שונות למצבים שלי, אם קיים כוח אחד הפועל בבריאה? עליי לבדוק את עצמי, כיצד אני מגיב לכל הסיבות האלו: לכל אדם, לאוייב ולחבר, ולכל בעיה – בנפרד או שאני מאחד את כולם ורואה מאחורי כולם את הבורא שמארגן לי את כל הבלגן הזה. כדי שאני בהיותי מחבר את כל זה יחד ומייחס אליו, אשיג את העיקרון: "אין עוד מלבדו".

זוהי עבודה רצינית ואם האדם הוא בעל רגישות והוא מברר בעדינות את מצביו, הוא מתקדם במהירות ובצורה נכונה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "שמעתי", 07.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולם שבו "אין עוד מלבדו"
זו אינה הגרלה, אלא תמרורים בדרך
יד ששוברת אלוקים אחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest