דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל בוקר מתחיל מאפס

כל בוקר מתחיל מאפס

אם אני מרגיש שאין לי שום רצון, שום השתוקקות, שום כוחות לזוז ואני לא מסוגל לעשות כלום, אז אני חייב להתכלל עוד יותר בחברים, גם אם ללא רצון, ואז אקבל את הרצון הזה מהם.

אנחנו נמצאים במציאות כזאת שנקראת "העולם הזה", ובה אפילו ללא רצון אנחנו יכולים לבצע פעולות שמביאות לנו את הרצון.

זה נקרא "רצון ללא רצון". אני פשוט בא לסעודה משותפת או אירוע הפצה כלשהו כדי לעזור לחברים. זה לא חשוב אם אני עושה זאת על מנת להרגיש כבוד כלפי עצמי או כדי להתגאות בכך שאנחנו עושים דבר חשוב.

אני יכול לתת לעצמי כל מני הסברים אגואיסטיים, העיקר להיות מסוגל להתכלל בחברים. אפילו כשאנחנו סתם יושבים ושותים בירה, אני בינתיים סופג את הרצונות שלהם. בזכות זה, הרצון שלי משתנה ואני כבר יכול להתחיל לבצע פעולות קטנות הקשורות לחיבור בינינו. אני מקבל מהחברים את הרצונות, מחשבות, הכוונות, התעוררויות, הרגשת חשיבות הדרך.

ולכן העולם הזה הוא המדרגה החשובה ביותר מכל שאר המדרגות. היא נמצאת מחוץ לעולם הרוחני, אך כל מצב, כל דרגה אנחנו מתחילים מהעולם הזה.

כאשר הייתי ליד הרב"ש תמיד התפלאתי איך האדם הזה שתמיד היה כל כך שמח, מרומם, מעורר השראה, עם עיניים בוערות, לפעמים היה נופל למצב מת לגמרי. במיוחד בבוקר כאשר הוא היה מתעורר וקם, היה הולך ומסתכל מסביב המום ולא מבין מה קורה סביבו.

הוא היה נמצא בניתוק מוחלט מהרוחניות. ואנחנו כל כך קטנים שאין לנו בכלל מה להפסיד, הניתוק שלנו מהרוחניות זעיר כמו החיבור שלנו.

כך הרב"ש התחיל לאט לאט לזוז, ישב לשתות את הקפה שהכנתי לו. קראתי לו איזשהו קטע מ"תלמוד עשר הספירות", בדרך כלל מחלק 16 שמספר על אדם הראשון ועולמות בי"ע. ואז הוא היה מתעורר בהדרגה ומתחיל לעלות.

לכן צריכים להבין שכל דרגה, עד גמר התיקון, מתחילה מאפס מוחלט, מהעולם שלנו, בדומה לרבי שמעון שנפל עד למצב של שמעון מן השוק. ומהאפס הזה חייבים לגדול עד הגובה של גמר התיקון.

אנחנו חייבים לאסוף חומר, כלומר רצון, עבור הדרגה הזאת מתוך המצב שבו אנחנו נמצאים מחוץ לעולם הרוחני, ונכנסים בו כל פעם מחדש. כך זה פועל.

מתוך ההכנה לשיעור, 22.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקת תיאום בין שני העולמות
פעולה ללא כוונה
להיוולד מחדש בכל מדרגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest