דף הבית / כנסים / כל אחד מתכונן לפי המתכון האישי

כל אחד מתכונן לפי המתכון האישי

שאלה: במהלך הכנס גיליתי שאין לי חיסרון להתחבר עם האחרים. איך אפשר לקבל חיסרון כזה?

תשובתי: זה טבעי שאין לנו חיסרון להתחבר. אנחנו נמצאים בעולם שהוא מיום ליום מתרחב, מתרחק. אנשים מסתתרים מאחורי מסכי מחשב, טלפונים סלולאריים, מאחורי כל מיני מכשירים שיוצרים אשליה של חיבור במקום החיבור הממשי עצמו.

אבל כך טוב לנו יותר! 99% מכל המכשירים האלה נועדו לעזור לאדם להימנע מחיבור עם האחרים. הם נותנים לנו אשליה שלא צריך להיפגש ולהסתכל זה לזה בעיניים, מספיק להסתכל על המסך הקטן, ללחוץ על הכפתורים וזה הכול. אף אחד לא מסתכל על השני. אנשים הולכים ברחוב כמו "זומבי", מכוונים ליעד שלהם ולמעשה אינם מדברים ביניהם.

כל העולם מתרחק יותר ויותר. האגו שלי מחייב אותי לצמצם בצורה מקסימלית את החיבור שלי עם האחרים – דרושה לי דירה נפרדת, אוכל נפרד. אני בונה לעצמי כזאת סביבה, שיהיו לי בבית כל התנאים הנוחים כדי לא להיות תלוי באף אחד. עוד מעט הרובוטים יעשו את כל עבודות הבית ואני בכלל לא אהיה זקוק לאף אחד. האדם מרגיש את עצמו הכי טוב כשהוא לבד. אם פתאום יהיה לו משעמם, אז הוא יתקשר למישהו או ישלח מייל.

בצורת התפתחות כזאת של האגו שלנו, הנטייה לחיבור היא פשוט נגד הטבע הגשמי שלנו. ומובן, שאנשים שמגיעים לכנס כדי להתחבר, מרגישים אי נוחות. וככל שהאדם מפותח יותר, כך ההתנגדות שלו לחיבור גדולה יותר, כמו שנאמר: "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו".

זה דוחה הרבה אנשים חדשים וגם תלמידים ותיקים, טובים, חזקים ומוציא אותם מהמסגרת. צריך להבין שזוהי תגובה טבעית של כל אדם. ואם מישהו עוזב, אין זה אומר שהוא לא מוכן וראוי להתקדמות רוחנית, אלא הוא פשוט לא קיבל תמיכה מספקת ויחס סבלני מהאחרים.

צריך לאפשר לכל אחד את ההזדמנות לעבוד בכנס ולהשתתף במשהו, והזמן יעשה את שלו לאט לאט. אם לאדם יש רצון אגואיסטי גדול, אז הוא לא מסוגל מייד לקבל את העובדה שאנחנו צריכים להיות מחוברים.

אדם פשוט יסכים בשמחה לשבת יחד עם כולם, לשיר. אבל עבור אינדיבידואליסט שנמצאים בו רצונות חזקים וגדולים יותר – אגו, גאווה, שליטה – זה לא מקובל ולא נסבל, והוא בורח. לכן צריך לתת לאנשים כאלה הזדמנות "להתבשל על אש קטנה". כאילו שמכינים איזה מאכל וכל מרכיב מבשלים בנפרד בפרק זמן אחר, ואחר כך כבר מחברים הכול יחד בסיר אחד. כך גם בקבוצה ישנם כל מיני סוגי אנשים, ולכל אחד זמן בישול משלו! ובסופו של דבר כולם יתחברו ויתבשלו יחד.

מתוך שיעור על "שאלות ותשובות שלאחר הכנס", 18.05.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest