דף הבית / משבר עולמי / כללי המשחק החדשים

כללי המשחק החדשים

המגמה הכללית של התפתחות הרצון לקבל היא חיבור יותר ויותר גדול, ואת החיבור הזה אנחנו צריכים עכשיו לממש בעצמנו. זהו ההבדל המשמעותי בין ההתפתחות הנוכחית לבין כל ההתפתחות הקודמת, ורואים את זה אפילו לפי התפתחות המדע המודרני, שמגלה בימינו שקיימת בטבע מהירות שגבוהה ממהירות האור.

הרמב"ם כתב עוד במאה ה-12 שכל העולם שלנו נמצא מתחת מהירות האור. הרמב"ם היה מקובל, ולכן הוא יכול היה לכתוב את זה גם לפני אלף שנה. אבל איך אדם רגיל יכול לגלות שקיימת מהירות שגבוהה ממהירות האור אם הוא לא נמצא בעולם הרוחני?

העניין הוא, שהרצון לקבל שלנו הולך להיות כל כך מחובר, כל כך דומה לרוחניות, עד כדי כך שאנחנו מתחילים לגלות תופעות שנמצאות על הגבול בין העולם שלנו לבין העולם הרוחני. זה קורה בתוכנו, כי כל הגילויים מתבצעים בתוכי. כל העולם נמצא בתוכי. ולכן המדענים מגלים תופעות שהן בכלל לא טבעיות ולא אופייניות לעולם שלנו, תופעות שאינן תואמות לחוקים הגשמיים שלנו.

וכך גם עם כל שאר הבעיות שמתגלות לנו עכשיו בעולם הזה. אנחנו כבר מגלים את החוקים הרוחניים, אך איננו רוצים להכיר בהם, מפני שהחוקים האלה הפוכים מאיתנו ומנוגדים לנו! לכן איננו רוצים לפעול על פיהם, וכתוצאה מכך נוצר המשבר.

זהו המשבר של התפיסה שלנו! מתגלה לנו חוקיות חדשה, אבל אנחנו איננו רוצים בה. אנחנו רוצים להמשיך לשחק במשחקים שלנו. אנחנו כבר קבענו חוקי משחק כלשהם, ופתאום מתגלה לנו משהו חדש, אבל אנחנו לא רוצים אותו. וכך נמשיך להתעקש, עד שנקבל מספיק מכות, שיכריחו אותנו לרצות.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 10.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
זוהר – לכל האנושות
המעבר מהמודל הספרתי של האנושות למודל האנלוגי
לא רוצה להיות מטפס הרים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest