דף הבית / כלכלה / כסף / כלכלת העולם נמצאת על סף העידן הישן

כלכלת העולם נמצאת על סף העידן הישן

דעה: לפני מאה שנים, הכלכלה העולמית הייתה בשיא ההתפתחות התעשייתית והטכנולוגית. ואף על פי שהיום, כמו בתחילת המאה ה- 20, העולם נמצא במיתון, המדינות מתחרות על המשאבים ועל ההשפעה בזירה הבינלאומית.

ההיסטוריה הוכיחה, כי לא רק הטבע, אלא גם הציביליזציה מתפתחת בספירלה. לדוגמה, מחזורים כלכליים: קודם עלייה, ואז ירידה, שלעתים קרובות מובילה למשבר אמיתי. כך היה בשנות ה- 1930, שנכנסו לתולדות האנושות כ"שפל הגדול". עכשיו המצב הוא דומה, והעולם נמצא במשבר כלכלי מתמשך כבר חמש שנים.

כמות הסתירות הכלכליות גדלה במאה השנים האחרונות. הסכסוכים בין מרכזי האימפריות והמושבות התחלפו במתיחות בין המדינות המגישות עזרה פיננסית. התפתחות המגזר התעשייתי מתגברת על רקע המיתון בהתקדמות המדע והטכנולוגיה.

במקום המהפכה התעשייתית, שאפשרה את הייצור ההמוני, הגיעה המהפכה הדיגיטלית, שבזכותה תהליך הייצור הופך לדיגיטלי. כיום הכוח המניע הוא התוכנה, וחלקה של החומרה יורד עקב התפתחות התוכנה בכל העולם.

ההתפתחות של טכנולוגיית המידע מקדמת את מעורבותו של הפרט בכל תחומי החיים החברתיים. הפרט הוא גם יוצר חדשות וגם מפיץ אותם.

יתכן, כי בשנה הקרובה הכלכלה העולמית תהיה בתקופה של קיפאון.

החרפת המאבק על המשאבים במאה ה- 21 עדיין לפנינו.

התייחסותי: כל זה יוביל לחלוטין לגישה חדשה לחיים. הרי, ההתקדמות מתרחשת לא רק בטכנולוגיה, אלא גם באדם עצמו – ואת זה הכלכלנים אינם לוקחים בחשבון. הרצונות שלנו משתנים במהירות, ואנשים מבקשים להבין מדוע הם סובלים. התנועות הרדיקליות מנסות לענות על השאלה הזאת, אך הזמן פועל נגדן. וזאת משום שאין תשובה בעולם שלנו, והאינטגרציה והתלות הגלובלית יהרסו את כל הפרוטקציוניזם. לפנינו חיפוש אחר מטרה ומשמעות החיים. זה הכיוון העיקרי של התפתחות החברה במאה הנוכחית.

 ידיעות קודמות בנושא:
איך תתפרק הכלכלה העולמית במאה ה- 21
מדוע אף אחד לא יהיה דומיננטי במאה ה-21
הכלכלה העולמית ניצבת מול איום של שפל גדול חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest