כלכלת הנשמה

המערכת הכלכלית היא סוג של העתקה אגואיסטית של אותו החשבון שאנו מבצעים ב"גוף" של הנשמה, כשאנחנו מכינים אותה לפעולה הרוחנית. בכלכלה אנחנו מבצעים פעולות מתוך כוונה להגיע לרווח מקסימלי עם השקעה וסיכון מינימליים. אלה חשבונות אגואיסטיים פרקטיים. הכול גלוי.

אפילו אם אלה לא חשבונות כל כך אגואיסטיים לפי הנתונים על הנייר, זה רק מפני שמדובר באגו שאיננו יכולים לשייך לו מספרים, מפני שהוא שייך לרגשות, לאיזושהי קרבה משפחתית, להתחשבות באינטרסים של המדינה, העם וכן הלאה. אך למעשה אפשר לחשב את הכול, ואילו היינו יודעים לעשות זאת, היינו מוצאים את עצמנו במערכת מסודרת, בדומה למערכת שפועלת בעולם הרוחני. רק ששם החשבונות מתבצעים בתוך "גוף" הפרצוף, כשכל המגמה היא על מנת להשפיע. אך לאחר שאתה מכוון את עצמך להשפעה, אתה מבצע חשבון מדויק, כמו בכלכלה האידיאלית: כמה אני יכול להוציא מכל רצון, מכל מקרה, מכל דבר בפעולה או בתנועה הנוכחית, על מנת שאקבל מקסימום השפעה. כאן התועלת היא הקבלה, ושָם התועלת היא ההשפעה, אך החשבון הוא אותו החשבון. השאלה היא רק כיצד לעבור ממצב למצב.

וזה לא פשוט להסביר את המצב הסופי, על אף שהוא מאוד מדויק, מאוד מתמטי. הבעיות הכלכליות הנוכחיות מגלות בעצם את תכונות האגואיזם שלנו, שהיו חסרות לנו כדי לעשות את החשבונות המדויקים ביותר: "את זה אני אוהב", "את זה אני שונא", "זה דוחה אותי", "ההוא רחוק ממני", "ההוא קרוב אליי", "הוא חשוב יותר בתוך המערכת הכללית, והוא פחות חשוב"… כיצד אנו יכולים לקחת בחשבון את כל הדברים הללו? וכיצד כל אחד יפעל לפי זה באופן פרטי? בכל רגע ורגע הוא יעשה חשבונות חדשים?

למעשה, זאת הכלכלה האמיתית שאנחנו נצטרך לבנות. במילים אחרות, אנחנו צריכים להכיר את המערכת התקינה, הבריאה, שבה האגואיזם פועל נכון בעזרת שני הכוחות. היום הכלכלה שלנו פועלת רק בכיוון אחד, ולכן איננו יכולים לשלוט בה, כי איננו מכירים את החצי השני. אך כאשר נצרף לכוחות הקבלה גם את כוחות ההשפעה, אנחנו נתחיל לשתף פעולה עם הסובבים אותנו בצורה שונה, לאזן את ההשפעה ואת הקבלה בהתאם לדרגה שלנו ולדרגה הכללית של החברה. זה יהיה החשבון האמיתי.

אנחנו נצטרך למדוד ולקחת בחשבון את הקשרים ההדדיים בינינו. בינתיים איננו מסוגלים לעשות זאת. נצטרך לקחת בחשבון התקשרויות רגשיות ושכליות ברמות שונות של קרבה בינינו, ולהתייחס אליהן בכוונה על מנת להשפיע. את כל זה נכניס לחשבון כלכלי בעל אופי מתמטי טהור. ואם נוסיף לפרמטרים הללו גם משתנים כמותיים שמשקפים את הרגשות והמצבים של האדם, אנחנו נקבל תוצאה בטוחה וודאית.

זה החשבון שנעשה בראש הפרצוף: אני לוקח בחשבון גם את האור הפנימי וגם את האור המקיף, את הרשימות, הטנת"אות (טעמים, נקודות, תגין, אותיות), את הרצונות הפנימיים והחיצוניים, את דרכי העבודה איתם… זאת בדיוק הכלכלה.

רק שהחשבונות הרוחניים נעשים בתוך הרצון, ולכן שָם כל המספרים מדויקים ואמיתיים. בתוך הרצון אני יכול לדרג את החלקים השונים ולהעניק להם ערכים מספריים, להוציא גימטריות מכל הטנת"אות ולעבוד בהתאם לזה.

בעצם, ספרי המקובלים הם הכלכלה של כל המציאות. האורות הם ה"כסף", כלומר החיים, ואילו הכלים, הרצונות והמסכים מאפשרים לנו לקבל את המילויים, את הרווחים. הרווח הפנימי הוא האור הפנימי, והרווח העתידי הוא האור המקיף. אנחנו עושים טובות זה לזה: למשל, העליון מלווה לתחתון בגדלות דמין הא'. ואילו בגדלות דמין הב' התחתון מקבל את האור מהעליון, על מנת להעביר אותו הלאה…

לא במקרה המשבר העיקרי הוא המשבר הכלכלי. הרי הכלכלה היא הדבר החשוב ביותר עבורנו. לא הרס המשפחה, לא המשבר בחינוך, לא האקולוגיה, אלא דווקא הבעיות הכלכליות הן שהכריחו אותנו לדבר ברצינות על המשבר – וזה בהתאם לתהליכים הרוחניים.

עם הזמן אנחנו נתחיל להפעיל כלכלה בריאה, נתחיל להשתמש בה בהתאם למערכת הרוחנית ונמצא את המעבר אליה. נוכל לעשות את המעבר הזה רק בתנאי שנכניס לנוסחה מרכיב של ערבות. אנחנו נמדוד אותו, נשקול אותו, נעניק לו ערך מספרי. אנחנו נתחשב בו גם בבורסה, הרי בלי זה אי אפשר. ההצלחה של מחר תלויה בעליית ערכו של מרכיב הערבות בתוך הנוסחה הכלכלית שלנו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 02.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מסר עם מילוי
אלטרואיזם הוא חשבון מדויק
כלכלה לפי נוסחת האיזון

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/LnWzw

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest