דף הבית / כנסים / כלכלתה של סין היא בועה פיננסית אחת גדולה

כלכלתה של סין היא בועה פיננסית אחת גדולה

דעתו של מיכאל חזין, נשיא חברת Neoсon: "כלכלת סין נמצאת במצב מורכב. כיום סין משתלבת במערכת העולמית של חלוקת העבודה, אך הביקוש החיצוני מכסה כבר חלק קטן יותר מהייצור שלה. ואילו סין, כצרכנית, תקטין בצורה חדה את פעילותה בקרוב מאוד, פשוט מפני שהביקוש הפנימי שלה נתמך על ידי מאמצים חוץ-מדינתיים, שאינם רווחיים לחלוטין. זה אומר שסין לא רק שלא תוכל להפוך להיות הקטר המוביל של הכלכלה העולמית (עם זה נראה שכולם כבר השלימו), אלא רוב הסיכויים שבעתיד הקרוב היא תהווה מעצור רציני עבור כלכלת העולם. ואין מה לעשות עם המצב: לא נצליח לרמות את חוקי הכלכלה האובייקטיביים. כלכלת סין היא בועה פיננסית אחת גדולה, אותה ניתן להשוות עם הבועה שהייתה בארה"ב עד לסתיו 2007. והתוצאה כמובן תהיה דומה. ולא נצטרך לחכות זמן רב עד לתחילת המשבר".

תגובתי: לא יכול להיות אחרת. הרי החוקים האובייקטיביים של ההתפתחות האגואיסטית הם כאלה, שהאגואיזם מתפתח בצורה ליניארית, כמו באירופה עד המאה ה-18, ולאחר מכן הוא מתפתח בצורה אקספוננציאלית, כמעט עד סוף המאה ה-20, ולאחר מכן הוא נעצר בתקרה מסוימת, והפך להיות אינטגרלי, גלובלי. במצב הזה, האגואיזם נלחם מול הטבע הגלובלי והאינטגרלי, שאותו הוא גילה בזכות הגלובליות והאינטגרליות שלו. כעת, ניצבות בפניו שתי ברירות:

א. להרגיש ייסורים ומשברים כתוצאה מהיותו הפוך מהטבע. בעל הסולם כתב שזה יכול להתפתח למלחמת עולם.

ב. לשנות את עצמו בדומה לטבע האינטגרלי, להפוך להיות מחובר באופן אינטגרלי למערכת האחת של הטבע, ולהגיע לאיזון של כל המערכות שלו.

בעתיד הקרוב נהיה עדים לתהליכים האלה.
ידיעות קודמות בנושא:
המומחה מיואש…
ייצור בועות במקום ייצור סחורה
עולם הכסף המזויף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest