דף הבית / כלכלה / כסף / כלכלה נכונה – אקולוגיה

כלכלה נכונה – אקולוגיה

photo_rav_gh70_293.jpg

ידיעה שפורסמה באחד מהבלוגים ברשת: המשבר הכלכלי מביא לפריחת המאפיה בדרום איטליה. הבנקים האירופאים לא נותנים אשראי והמאפיה האיטלקית פתחה קווי אשראי לא פורמליים. כבר בשנת 2008 האשראי המוזל של המאפיה הביא לה רווחים של כ- 200 מיליארד דולר.

התייחסותי: המדינה והבנקים מפחדים לתת אשראי והמאפיה אינה מפחדת, כי מפחדים ממנה והפחד מהווה עבורה ערבות. אך בתקופה שבה הצריכה הולכת וקטנה, האשראי המוזל לא יוכל לעזור לתעשייה, ולכן לא ימשיך להתקיים.

פתרון: אנחנו מוכרחים לבנות מחדש את הכלכלה, להפוך אותה מכלכלת צריכה לכלכלה נכונה מבחינה אקולוגית שהיא כלכלת הצריכה הנבונה!

כלכלה (economy) ואקולוגיה – מקורן במילה היוונית "אקוס", שפירושה "משק". אקולגיה היא מדע העוסק בארגון המשק על כדור הארץ, וכלכלה (economy) עוסקת בכללי הארגון של משק זה.

נכון יותר לא לעשות הפרדה בין אקולוגיה לבין כלכלה. גם לכלכלה וגם לאקולוגיה חוקי טבע משלהן. ואם אנו בונים כלכלה מלאכותית, לפי כללים שאנחנו בעצמנו המצאנו ולא לפי הכללים המושרשים בטבע, אנו מביאים את עצמנו לפשיטת רגל.

הטבע הוא משק חי, ענקי, מורכב, המתוכנן באופן הרמוני. ההתערבות בו ללא ציות לחוקיו מביאה אותנו למשבר. המשבר ינתק אותנו מהמותרות ומהמאפיה גם יחד!!

כלכלה חברתית בעולם גלובלי – תוכנית טלוויזיה "אפקט הפרפר"

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest