דף הבית / משבר עולמי / כלי התקשורת – אין רע בלי טוב

כלי התקשורת – אין רע בלי טוב

שאלה: אדם ממוצע צופה בטלוויזיה מספר שעות ביום. התוכניות של היום, הסרטים והסדרות, הם ממש תעמולה לאלימות ורצח. איך זה, שמצד אחד אנחנו רוצים לנטוע בחברה ערכים נכונים, ומצד שני, כבר מילדות מרעילים את התודעה של בני האדם באכזריות שנשפכת מהמסכים?

תשובתי: כפי שאתה רואה, אנחנו די מעורפלים, והממשלות עסוקות בענייניהן. וכך זה בכל העולם, חוץ ממדינות דיקטטוריות כמו אירן, ונצואלה ואחרות. בכל מקום, כלי התקשורת בכלל, והטלוויזיה בפרט, אינם יודעים כל גבול.

הערפול הזה אינו מקרי, והוא יישאר עד שנגלה את היחס שלנו כלפי המטרה. רק אז יהיה לנו את הכוח לפתור את הבעיה הזאת. העניין הוא, שערוצי התקשורת של היום עוזרים לנו לגלות את הרע, ובכך מכוונים אותנו אל המטרה. אם נתחיל סתם כך לפרק את כלי התקשורת, איך נוכל לגלות את הרע שלהם?

יש כאן דבר והיפוכו. למעשה, בעזרת הרע הזה הבורא מכוון אותנו אל הטוב, אבל אל הטוב האמיתי, ולא לאידיליה מדומה של כלי תקשורת טובים, שיעשו מאיתנו "ילדים טובים". זאת לא המטרה.

אנחנו מצידנו צריכים להשתוקק לתיקון. והתיקון שלנו מתחיל ב"ואהבת לרעך כמוך" וממשיך באהבה לבורא. רק כך נוכל להשיג את המטרה, ובלי זה, סתם טלוויזיה "טובה" לא תעזור לנו. תקראו את מאמרו של בעל הסולם "בניין החברה העתידית".

מתוך שיחה בנושא ערבות וצדק חברתי, 23.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לפנות ישירות לאדם
במה תלוי עתיד העולם
אמצעי התקשורת – לשרות העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest