דף הבית / אהבה / זוגיות / כלי התקשורת כמדד לאינטגרליות

כלי התקשורת כמדד לאינטגרליות

שאלה: התפקיד של משפחה רגילה תמיד היה בכך, שהיא תמכה בכל מיני מוסדות חברתיים. איך נבנים היחסים ההדדיים של המשפחה האינטגרלית עם החברה?

תשובתי: זה תלוי באיזו רמה של החברה אנחנו מדברים. אם מדובר על משפחה אינטגרלית טיפוסית, אז הכוונה היא לתרבות חברתית אחרת לחלוטין, לרמות אחרות, הערכות, ערכים, חינוך אחר של הילדים, יחס אחר של בני הזוג לעבודתם וכולי. כלומר, אז הכול אחרת.

כי אנחנו מדברים על עולם אחר לחלוטין, על אנושות אחרת. זה באמת שיתוף פעולה הדדי אינטגרלי של כולם עם כולם, אבל זה מתרחש בעיקר תחת חסות, תחת הנהגה, באישור והדרכה רגישה ורכה של כלי התקשורת. זה הדבר העיקרי ביותר. לפי כלי התקשורת ניתן לשפוט, האם אנחנו נמצאים קרוב למטרה הזאת או שמרוחקים ממנה, מנוגדים לה. נכון להיום, אנחנו מנוגדים והפוכים לגמרי לאינטגרליות. וההופכיות הזאת צריכה להתגלות כפצע של החברה, כריקבון רעיל, שאת זה אנחנו צריכים לתקן.

כלי התקשורת הקודמים יתחילו להיעלם בהדרגה מסיבות רבות: מחוסר פרסום, חוסר רצון להשתתף בהם, התפתחות האינטרנט שיחליף אותם וכדומה.

במידה שכלי התקשורת בצורתם הרגילה יתחילו להיעלם ולחפש לעצמם שדה עבודה ופעילות חדשים, הם יצטרכו לעבור שיחזור ושיקום רציני ולהפוך להיות אחרים לחלוטין, כלומר כאלה שמשפיעים בצורה חיובית ויעילה על כל המערכת.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הדמות החיצונית של המשפחה האינטגרלית
ללא איחוד במשפחה, אין איחוד באנושות
ערוץ חינוכי במקום הפרסומות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest