דף הבית / המשבר ופתרונו / כלי התקשורת הורסים את הקשר האנושי

כלי התקשורת הורסים את הקשר האנושי

דעה: נמצא, כי טכנולוגיות התקשורת האחרונות, מהוות גורם מפלג בחברה. נדמה היה, כי אמצעי התקשורת המודרניים אמורים להקל על התקשורת בין האנשים, ולעזור להם למצוא אנשים בעלי אותן דעות, אולם למעשה, מתרחשת תופעה הפוכה לגמרי, ההזדמנות להביע את דעתנו בהרחבה, רק הובילה לכך שאנשים הפכו להיות מבודדים יותר והסכסוכים ביניהם רבים יותר.

מדעי החברה מצביעים על כך, כי אנשים בעלי דעות דומות, בדרך כלל מתאחדים ותומכים זה בזה. אם מעגל החברים גדל, האנשים נוטים למזער את ההבדלים ביניהם והחברה שוללת את הקוטביות בין האנשים.

האנשים מקבלים בקלות יתרה הוכחות וראיות שתומכות בנקודת המבט שלהם, ומכפישים את הראיות שמפריכות את נקודת מבטם. לכן, אנשים על בסיס אותו מידע מגיעים לא פעם למסקנות שונות. כתוצאה, לא נוצרת דעה מתונה "ממוצעת", אלא ההיפך, קוטביות הדעות מתגברת.

האינטרנט רק מחריף את התופעה הזאת, מפני שהוא מאפשר להתבטא בחופשיות על כל תופעה, ולמצוא לכך ראיות והוכחות המצדיקות כל נקודת מבט שלא תהיה.

הערה: אף אדם אינו דומה לאחר, לכן הדעות של כל אחד הן שונות במשהו מהאחר. האגו של כל אחד לא מוכן לקבל את דעתו של האחר. לכן, כתוצאה מהקשר, הדעות מתרחקות. ככל שאנחנו מתפתחים, האגו גדל יותר. ככל שמתפתחים יותר, האגו מגוון יותר. קנאה, תאווה, תחרות, שליטה, ותכונות אגואיסטיות אחרות, הולכות וגדלות.

וכאשר בימינו מתגלה התלות הכלכלית, התרבותית, הכללית של כולם בכולם, אז מתגלות עוד יותר הדעות השליליות, עד כדי שנאה. הפתרון של בעיה זו היא רק בחינוך האינטגרלי עד שנגיע לאהבה הדדית, מפני שהטבע יגלה את עצמו יותר ויותר כישות אחת.

ידיעות קודמות בנושא:
האינטרנט: הראי של האנושות
התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך
הסוד: כיצד למנוע את האסונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest