דף הבית / המשבר ופתרונו / כלי התקשורת – אמצעי מניפולציה על ההמונים

כלי התקשורת – אמצעי מניפולציה על ההמונים

דעה:  1.  הסחת דעת. מרכיב בסיסי של שליטה בדעת קהל – להסיח את הדעת מסוגיות חשובות על ידי מידע חסר משמעות. הקהל צריך להיות עסוק, כדי לא לחשוב.

2.  ליצור בעיה ולהציע פיתרון. נוצרת בעיה כדי שאנשים יתחילו לרצות לפתור אותה. ארגון פיגועים, כדי שהאזרחים ידרשו לחוקק חוקים של חיזוק אמצעי הביטחון והגבלת חירויות. ליזום משבר כלכלי כדי לקבל הגבלה של זכויות האזרח.

3.  אסטרטגיה של הדרגתיות. להכניס בהדרגה פתרונות לא פופולאריים, כגון: הגבלת תפקיד הממשלה, הפרטה, חוסר יציבות, אבטלה, הפחתת שכר, וכדומה, בצורה הדרגתית. אם יכניסו את השינויים הללו בו זמנית, זה יעורר מהפיכה.

4.  אסטרטגיה של דחייה. להציג פיתרון לא פופולרי כדבר הכרחי ולגרום לאזרחים להסכים ליישומו בעתיד, זה לא כל כך נורא!

5.  לדבר עם העם בלשון עילגת כמו עם ילדים. לדבר בשפה, בנימוקים, בסמלים וטון דיבור. ככל שצריך לרמות יותר, כך על טון הדיבור להיות אינפנטילי יותר. ישנה הסתברות שהעם יקבל את הדברים כמו ילד, ללא ביקורת.

6.  יותר רגש ממחשבה כדי לחסום את החשיבה הרציונלית וגם להשפיע על תת-המודע, כדי להביא לשם מחשבות, רצונות, פחדים, חששות, אילוצים או מודלים נדרשים של התנהגות.

7.  להחזיק אנשים בבורות. לבנות חברה תלותית, תחת שליטה ודיכוי. איכות ירודה של השכלת ההמונים, כדי שלא יוכלו להתגבר על הפער מול המעמד העליון.

8.  לעורר את ההמונים להתעסק בבינוניות. להחדיר להם מחשבות שלהיות מטומטם, וולגרי ולא מחונך, זה באופנה.

9.  להגביר רגשות אשם. כדי שיחשבו שהם אשמים בצרות שלהם עקב מחסור בכישורים ובמאמץ. כלומר, במקום להתקומם נגד המערכת, הם יעסקו באכילה עצמית. זה מביא לדיכאון ומרסן את המעשים.

תגובתי: זה נראה לעין עד כמה גדול תפקיד האינטרנט במניפולציה על העמים. אולם, זה רק מזרז את היציאה משליטת פרעה – האגו, כי הרצונות והמחשבות שלנו אינם מתפתחים מכלי התקשורת, אלא לפי חוק ההתפתחות, שמביא אותנו בהכרח למטרת הבריאה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest