דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כלים על לוח השחמט של החיים

כלים על לוח השחמט של החיים

הערה: הניסיון להחרים את קבוצת הכדורגל הישראלית כדי למנוע ממנה להשתתף באליפות העולם, נטע בי דאגה על עצם הקיום של מדינת ישראל. כי אנחנו קמים בבוקר ולא מבינים כיצד החיים משחקים איתנו, מי מניע הכול ומזיז את הכלים על לוח השחמט.

תשובתי: כמו שאמר שייקספיר: "כל העולם במה, וכל האנשים שחקנים". אבל הבעיה היא שאנחנו לא מבינים באיזה מחזה אנחנו משחקים ומיהו הבמאי של המחזה. אנחנו לא יודעים מי מזיז את הכלים שלנו על לוח השחמט של החיים. כל שנייה מופיעים בנו רצונות, מחשבות, פחדים, דאגות, חשבונות חדשים שמושכים אותנו לכל מיני כיוונים שונים. אנחנו כביכול בוחרים לאן ללכת, ובזה קובעים את הרגע הבא שלנו. אבל האם באמת אנחנו מחליטים על זה או שמישהו מחליט עבורנו?

בעיקרון, אנחנו נמצאים בתוך שדה כוח אחד גדול שמנהל אותנו: מפגיש אותנו יחד ומפריד. כך עוברים כל החיים שלנו. כל מה שמתרחש איתנו, נקבע על ידי שדה כוחות מיוחד שנקרא "בורא", הטבע. השדה הזה ממלא את הבריאה כולה ואנחנו שוחים בתוכו, כמו במימי האוקיינוס. השדה הזה משחק איתנו, כמו שנאמר בספר הזוהר שהבורא יושב ומשחק עם לוויתן, כלומר עם כל הרצון העצום הזה של הבריאה: עם הטבע הדומם, צומח חי ובני אדם.

ההבדל בין ארבע המדרגות הללו של הבריאה הוא בדרגת הרצון שלהם, האגו, איתו משחק הבורא. זהו משחק אמיתי בו אנחנו לא סתם צופים, אלא משתתפים באופן ישיר. משחק החיים זה עסק רציני מאוד. זה מחזה בו אנחנו כל הזמן משחקים בתפקידים שונים: פעם מישהו משחק איתי, ופעם אני משחק בעצמי. לשם כך אנחנו צריכים לדעת את כללי המשחק, לגלות מי מזיז אותנו, לאיזו מטרה, מהו המחזה הזה שבו אנחנו חיים?

שאלה: מי אנחנו במחזה הזה: חיילי שחמט חסרי אונים או שחקנים?

תשובתי: אנחנו שחקנים, אבל אנחנו מבצעים תוכנית, אנחנו לא חופשיים בשום דבר. איך אפשר להיות חופשי מבלי לדעת מה יקרה בעוד רגע או בעוד אלף שנה? אנחנו לא יודעים את כל זה, לכן איננו יכולים לנהל את עצמנו במחזה הזה כמו הבמאי. אם אנחנו רוצים להשפיע על המחזה, אז אנחנו צריכים לערוך היכרות עם הבמאי הראשי, עם שדה הכוח הכללי, כדי לברר לאן הוא מוביל אותנו. אז נוכל להשתתף במשחק החיים הזה באופן הכרתי, בצורה רציונאלית ונוכל לקבל גם החלטות. רק כך אפשר לרכוש בחירה חופשית, אחרת נישאר בחיים האלו כלי שחמט פשוטים.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 31.5.2015. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest