דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כלומר, אנחנו זקוקים לניצחון מוחץ

כלומר, אנחנו זקוקים לניצחון מוחץ

laitman_2010-11-09-11_9897-2-70.jpg

שאלה: מה עלינו לעשות בחג החנוכה הזה, כדי שהעולם הרוחני יהפוך למציאות?

תשובתי: רבים מאיתנו כבר עכשיו נמצאים במקום הפריצה, ביציאה ממצרים (הרגשת העולם הזה בלבד בתוך האגו). מצד אחד אנחנו מרגישים שפרעה/האגו תופס אותנו ברגל ובעקשנות אינו מניח לנו לצאת, ומהצד השני אנחנו מבינים שעלינו לפרוץ מתוך האגו שלנו החוצה. כוחות אלו נמצאים במאבק כלשהו ביניהם.

כל יום אנחנו מבינים יותר ויותר שהעולם הרוחני והרגשתו נמצאים מעל האגו, וזה נקרא "אמונה למעלה מהדעת". אך כשאנחנו מנסים לחדור אל העולם הרוחני, אנחנו מרגישים שעדיין אין לנו מספיק כוח כדי לפרוץ ולברוח ממצרים. לכן אנחנו זקוקים לאירועים כמו יום האיחוד העולמי האחרון, שעבר בהצלחה רבה בכל הקבוצות בעולם. כיוון שקבוצתנו העולמית היא די גדולה ומגוונת (מה שמקנה עוצמה גדולה לכלי המתפתח שלנו), אנחנו הגענו למצב בו אנחנו נלחמים נגד היוונים שבנו ורוצים לצאת מהם.

ההבדל בין פרעה ל"יוונים" ברמת המאבק, הוא ש"פרעה" הוא התאוות של העולם הגשמי כמו הרצונות לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד וכו', ואילו היוונים הם המאבק בין הגשמיות לקבלה. האדם מתחיל להבין שהדברים הללו אינם מושכים אותו יותר, ולמרות שיש לו את הכול – זה לא העיקר בחיים. הוא נכנס למאבק כדי להתעלות מעל העולם הזה כי חסר לו טעם בחיים, הוא אינו מוצא סיבה לחיות.

מלחמת המכבים היא מלחמה רוחנית. הפילוסופיה של יוון העתיקה טוענת, שהעולם שלנו הוא העולם האמיתי ועלינו לחיות בו ולפתח אותו. חכמת הקבלה מתנגדת לכך ואומרת שעלינו להתעלות מעל העולם הזה, כיוון שהוא אינו ממלא אותנו יותר ולהגיע למימוש תכלית הבריאה. הייתי אומר שאנחנו נמצאים בדרגות מתקדמות, טובות, למרות שתמיד רוצים להגיע ליותר. אך לדעתי כולנו, כולל אלו שנמצאים יחד איתנו בקבוצות ובודדים בכל העולם, נשיג במהרה ניצחון במלחמה זו.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 30.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מעל לזמן, תנועה ומקום
חג הניצחון הראשון על עצמנו
"פרסום נס" החנוכה

2 comments

  1. אילנית לוי

    באמונה שלמה שכולנו יחד מגיעים למימוש תכלית הבריאה!לא יכול להיות אחרת! הבורא עורר אותנו,הביא אותנו לאותו מקום,נתן לנו את הספרים המיוחדים,את הרב שלנו,הוא מלמד אותנו, ואנחנו רוצים ללמוד. הוא מסביר לנו שהעבודה היא מעל האגו,ביציאה החוצה,בחיבור והתכללות, ואנחנו רוצים את זה, אז זה כבר במידה מסויימת השתוות הצורה.עוד קצת מאמץ משותף,עוד קצת לרצות,עוד קצת עבודה פנימית בין הרצון לקבל ובין "אין עוד מלבדו", וזה יקרה!. באהבה גדולה אליכם ובאמונה שלמה להצלחת כולנו.

  2. אילנית לוי

    אתה מסתכל מהצד על עצמך,ואתה מרגיש שיש בך את עובדי מצריים,עובדי פרעה, שכל כך אוהבים את העבודה שלהם,ניתן לומר שהם סוגדים לעבודה הזאת. ומצד שני יש בתוכך את "המשה" הקטן, שכל כך רוצה, שכל כך מנסה להוציא אותך מהעבדות, שהוא רואה את האמת,אבל הוא "כבד פה וכבד לשון". אתה כל כך מבין את "המשה", אתה מזדהה עימו,ואתה רואה שהקרב הוא רבים מול מעט. אתה חייב לעזור להגדיל את "המשה", כאן נכנסת החברה, אם נקח את כל "נקודות המשה" ונחבר אותם יחד, נעשה את ה"משה" לכזה גדול,ונגלה שה' עימו, אז ננצח!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest