דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ככל שקשה יותר בלימודים, כך טוב יותר!

ככל שקשה יותר בלימודים, כך טוב יותר!

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

מאחר ואנחנו חלק מכל הנשמות, אזי המחשבות והרצונות שלנו מקושרים זה בזה. לדוגמא, אם מישהו מתעצל בזמן הקריאה בספר הזוהר, הוא מחליש את יתר החברים, כתוצאה מכך יהיה לו קשה יותר ללמוד, כאילו הוא קיבל סוג של עונש.

אנחנו חייבים לזכור שאנחנו נמצאים בסירה אחת משותפת, ואני יכול לבחור: או שאני קודח חור בדופן הסירה, או שאני מנסה, ככל שאני מסוגל (על ידי הכוונות שלי), להניע את הסירה המשותפת שלנו.

אם אני בכל זאת מתגבר על כל ההפרעות הללו, על אף שקשה לי ועל אף שאין לי כוחות, אני מזמין למאמץ הכללי המשותף את האור. זאת אומרת, ככול שאני מתאמץ, כך אני משפיע על כל האחרים, ואני מקבל דרכם אור בחזרה, כך אני מרוויח! לכן ככול שקשה יותר בלימוד, כך טוב יותר!

אנחנו חותמים על הסכם קבוצתי של ערבות הדדית, ההסכם מחייב אותי לפעול! זוהי האחריות שלי, הרי לא ניתן לקרוא את ספר הזוהר לבד, נחוצה סביבה. הסביבה הזאת, כלומר כל האנשים בעולם, מצפים ממני לקבל תוצאות מהלימוד.

כל האנשים שלומדים איתנו ברחבי העולם (דרך האינטרנט ומסך הטלוויזיה), צריכים להבין שאם הם משקיעים פחות בלימוד, הם משפיעים בכך על כולם. הם מעכבים את ההתקדמות שלהם ושל כולם. לכן הלימוד הוא אינו עבודה אישית שלי, זוהי עבודה משותפת שמטרתה למשוך את האור המקיף עבור כולנו.

האהבה האמיתית לזולת היא במחשבה שאם אתה כל כך אוהב את החברים שלך אז לא תנטוש אותם. אם אתה יודע עד כמה הם רוצים להתקדם, לא תתעצל בלימוד, תמיד תזכור שההתקדמות שלהם תלויה בך ואם תתעצל, הלכה למעשה, אתה תבגוד בהם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.04.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סליחה, לא רציתי להעיר אותך!
ההחייאה של הנשמה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest