דף הבית / חינוך, ילדים / ככל שהעבודה קשה יותר, כך קל יותר על הלב

ככל שהעבודה קשה יותר, כך קל יותר על הלב

שאלה: כשערכנו סדנה לפי השיטה האינטגרלית בשביל 99% של האוכלוסייה, היא הייתה קלה ונעימה מאוד בהרגשה, הרבה צחוק ובדיחות.

כשאנחנו עובדים באותן העשיריות עם 1% ועוסקים בהמשכת הכוח הפנימי המתקן, נוצר הרושם שזו עבודה קשה ועוצמתית מאוד…

תשובתי: אולי זה רק בהתחלה כיוון שביצירה קשה קיים תענוג.

האם מטפס הרים שמטפס על ההר בוכה בדרך על עצמו האומלל, או שהמאמצים הללו מהווים שמחה עבורו? צייר ש"מת" על כן הציור, יוצר את העבודה שלו ב"דם", התהליך הזה הוא סבל, אך עבורו זה חיים.

אותו הדבר כאן. אנחנו נמצאים בתהליך יצירתי – אני מתכוון ל-1% המקובלים. זהו מאמץ פנימי קשה מאוד גם לגברים וגם לנשים.

כמובן שבעבודה עם ההמון (99%) נוצרת הרגשה שמחה וקלה. אנחנו יוצרים בשבילם משחקים, יוצרים עבורם תנאים שמחים, שיחה נעימה, כיבוד. והמקובלים עוסקים בעבודה פנימית, כשהם מזיעים בצורה רצינית. אבל מי היה מוותר על זה?…

הערה: לא מזמן אמרת, שהעבודה תהיה קשה יותר ויותר, אך בלב יהיה נעים וקל יותר ויותר…

תשובתי: כמובן, כיוון שבכל פעם יש מגע חזק יותר ויותר עם העבודה הזאת. אתה נכנס לאמנות, התהליך עצמו מושך אותך, אתה ניזון מההשראה כמו כל אומן שלא מחפש איך לסיים את העבודה במהירות המרבית. עבורו התהליך עצמו הוא החיים, הוא היצירה, הבריאה. בכך הוא דומה לבורא.

אותו הדבר מרגישים גם אנחנו. כשאנחנו מחפשים אנחנו לומדים את הבורא בפועל, את הכוח העליון שמיישם עלינו ועל העולם הסובב אותנו את התוכנית שלו.

ולכן החיפושים הללו, הספקות, התעוזות, אלה מאמצים פנימיים קשים מאוד. אך מצד שני, אני רואה לפי התגובות באיזו מידה האנשים רוצים לערוך סדנאות כאלה לעיתים קרובות יותר.

בדיוק מהסיבה, אף על פי שהעבודה הזו היא קשה, זהו הדבר הנעלה ביותר שיכול להיות היום לאדם. זוהי העלייה למדרגה הבאה, כשאתה מעלה את עצמך בעצמך בחיפוש שלך, בשיתוף עם האחרים, כשאתה יוצר בדיוק את אותה המערכת שקיימת בדרגה הבאה, ואתה מנסה להרכיב אותה כלגו – אולי תצליח. ובאופן כזה אתה מבין שבצורה כזאת זה יכול להיות ובצורה אחרת, לא. יחד עם האחרים אתה מברר, מוצא פתרונות למיניהם, מפעם לפעם יותר ויותר קרוב. ובסופו של דבר המערכת המוכנה הזאת ניצבת לפניך, כיוון שניחשת כיצד להרכיבה.

שאלה: כיצד אתה רואה את העבודה של 99% מהאוכלוסייה? האם היא גם תהפוך לפנימית ורצינית יותר?

תשובתי: ללא ספק! במידה שבה הם ירגישו שביניהם באמת מופיע הכוח המשותף שבעזרתו הם יכולים לפתור את כל הבעיות ללא יוצא מן הכלל, כך באופן טבעי גם היחס לכך יהיה רציני יותר ויותר.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי, 29.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
ההבדל העקרוני של 99%

תפקידו של  1% מהאנושות
99 + 1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest