דף הבית / חינוך, ילדים / כך שלא נרצה לעזוב!

כך שלא נרצה לעזוב!

אנחנו לומדים שהטבע זה חוק אחד שמשפיע על כולנו כעל דבר יחיד, והוא רוצה שנביא את עצמנו לאיזון עימו, שנלמד לעשות זאת. ואז, בהתחברותנו לאחד אנחנו נתחיל להבין את העולם שבו אנחנו נמצאים.

לחיבור כזה ניתן להגיע על ידי יחס טוב אחד לשני. אמנם אנחנו דוחים אותו, אך נהיה חייבים להשיגו על ידי משחק, בשימוש בכלל "הרגל נעשה טבע שני". כיצד עלינו לממש זאת? – בתוך סביבה שמקיפה אותנו, בחברה אנושית.

כל אדם נמצא ביחס לחברה במצב מסוים. ועלינו לבנות כאלו מערכות יחסים בין האדם לחברה, שדרכם כל אחד ירגיש שהוא מחויב לחברה, שטובת החברה תלויה בו, וטובתו האישית תלויה בחברה.

לשם כך, אנחנו צריכים לארגן מחדש את צורת מערכות היחסים שפיתחנו עד כה, שנשלטו על ידי האגו, שמהות היחסים היא "כל אחד מקבל בהתאם לצרכים האגואיסטיים שלו". ולכן העיקרון הזה אינו עובד היום, והמשבר הנוכחי נקרא גלובלי ואינטגרלי.

ובכן, עלינו לנסח את הצורה החדשה של מערכות היחסים בין האדם לסביבה שלו, המבוססת על תלות הדדית. אם הסביבה תדרוש מהאדם יחס יפה, אז הוא יצטרך לתת דוגמאות של יחס יפה, כמו שאימא עושה זאת בחינוך ילדיה.

החברה שמסביב צריכה לחלוטין לשנות את ההשפעה שלה על כל אחד מאיתנו. וקודם כל מדובר על כלי התקשורת ומערכות החינוך. הם מוכרחים מיד להבנות מחדש, לשנות את עצמם כך, שיוכלו לתת לכל אדם תחושה של חובת שינוי היחסים בינינו ויחסינו לסביבה.

הרי הסביבה היא מעין אינקובטור, שבו נוכל להתפתח נכון. הטמפרטורה, הלחות, החמצן – כל הפרמטרים האלו מובנים באינקובטור באופן מיטבי על מנת שבמהירות המרבית ובתנאים הנוחים ביותר, יבקע אפרוח בריא מתוך הביצה.

אנחנו צריכים לבנות מסביבנו כזו "חממה" יפה, סביבה מקיפה, שיהיה לנו שם נוחיות, חום, נעימות, כך שלא נרצה לעזוב! כפי שעובר גדל בביטחון מוחלט ברחם האם, היכן שהכול בנוי לטובת התפתחותו התקינה – כך גם אנחנו צריכים לבנות את הסביבה שלנו שבה הכול יתפתח נכון ונוח.

בניית כזו סביבה היא לטובת עצמי ולטובת כולם, כל אחד צריך לדאוג לכולם. בסופו של דבר, האדם בונה את משפחתנו הגדולה, אנחנו הופכים להיות משפחה אחת.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 4, 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הרגל נעשה טבע שני
המקצוע החדש – להיות "אדם"
נכנסים לעידן חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest