דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / כיצד מקובל בורח ממחשבות רעות?

כיצד מקובל בורח ממחשבות רעות?

שאלה: כיצד מקובל בורח ממחשבות רעות? אלו שיטות עבודה ישנן איתן?

תשובתי: מקובל אף פעם לא בורח מדבר. עליו להשתמש בכל לצורך איזון ותועלת. כל מה שמגיע מלמעלה לא ניתן סתם, לכן אסור לטאטא הצידה דבר. צריך רק לדעת כיצד לאזן זאת. בכך מסתכם ההיגיון הבריא של החיים.

שאלה: מהן הפעולות שעלי לעשות, אם הגיעה מחשבה רעה?

תשובתי: זו אינה מחשבה רעה, אלא מחשבה שעליך להתייחס אליה בצורה נכונה. היא יכולה להיות מגעילה, לא נעימה, שפלה. אבל בכל מקרה היא נובעת מאותו מקור, מהבורא, שממנו נובע גם האגו שלנו וגם האלטרואיזם שלנו. עלינו להבין שמטרתנו היא אך ורק להגיע לאיזון ביניהם. לכן, בשום אופן אל תרחיק מעצמך אף מחשבה, אף רצון נפשע, שממנו אתה נגעל. ברגע הראשון אתה תרצה באופן אינסטינקטיבי להיפטר ממנו, וברגע הבא תאמר לעצמך: "לא, זה הגיע מהבורא". אם תדחה את הרצון הזה, לא תתעלה מעליו. עליך לקחת אותו, למרות שאתה נגעל ממנו, ובכך שתתעלה, תוכל לאזן אותו בצורה נכונה.

הכול נובע משורש של הנשמה שלנו, והוא הרע המוחלט, מפני שכולנו תוצאה משבירת הנשמה הכללית. לכן כל השבירות מתגלות בנו בהדרגה. הסיבה לכך שעכשיו מופיעים בתוכי הרצונות הפרועים ביותר, המחשבות והדחפים המלוכלכים ביותר, טמונה בשורש הנשמה שלי כתוצאה מהשבירה.

אם לא אתקן רצון כזה, אז אחר כך, בעוד כמה מדרגות, בכל מקרה הוא יחזור אליי בצורה אחרת. לכן לא צריך לברוח משום דבר, אלא לקבל הכול בצורה חכמה לצורך פעולה. לכן מקובל לומד בהדרגה לא לשייך לעצמו באופן אישי את מה שעובר עליו. כל זה לא אני. זה נובע מתכונות מנוגדות שבשורש שלי. מלכתחילה הייתי במצב של דבקות עם הבורא, אחר כך הפוך, מנוגד לחלוטין לבורא, את זה אני חווה עכשיו. אז למה עליי לסרב לכך? הבורא בכוונה מעורר בי את הדרגה הבאה של הקלקול, כדי שאתקן אותה ואעלה בעוד מדרגה אחת.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest