דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד מופיע ניצוץ רוחני

כיצד מופיע ניצוץ רוחני

שאלה: כיצד ביצור שנמצא בדרגת החי, יכול להופיע ניצוץ רוחני?

תשובתי: באמת לא מובן כיצד בגוף חי רגיל שבתוכו מתפקדים איברים ומתקיימים חיים רגילים, מופיע פתאום רצון שאינו מכוון לאוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד ומושכלות, אלא להשגת המקור שלו: "מאיפה אני? מי מנהל אותי והאם קיים מישהו כזה? מה היעוד שלי?".

כאשר מתעורר באדם הניצוץ הרוחני, מתגלה בו רצון שקשור עם האין-סוף. כאשר רצון זה מתגלה, האדם מתחיל לשאול מהו המקור לקיומו. הוא נמצא במבוכה ותוהה היכן לחפש תשובה לשאלתו, האם מתוך התעמקות בדורות הקודמים, או דווקא מתוך השתוקקות קדימה? והאם בכלל יגלה את הסוד הזה אי פעם? הוא לא יודע במה לעסוק כדי לקבל תשובות.

אדם שמתעורר בו הניצוץ הרוחני מרגיש ריקנות גדולה והוא רוצה למצוא את המקור שלו, מפני שכל מה שקיים ברמת העולם הזה ברור לו מאוד. לעומת זאת, את התשובה לשאלת הקיום אי אפשר לספק על ידי רצונות אנושיים, אפילו אם יתנו לו הכול.

אפשר כמובן לדכא את המחשבות של האדם בעזרת סמים, עושר ועוד, אבל הן בכל מקרה יפרצו החוצה. דבר לא ימלא אותו, לא מין, לא משפחה, לא כסף, לא שליטה, לא כבוד ולא מושכלות. אלה ממלאים בתוכו רק נפח קטן מאוד, ספירה קטנה מאוד ומחוצה לה, כאשר הוא מתחיל להרגיש שקיים משהו גבוה יותר, נעלם אצלו טעם החיים.

כאשר הייתי ילד חשבתי שאם יהיה לי תלת-אופן קטן אהיה מאושר. כאשר סוף כל סוף חלומי התגשם, פתאום ראיתי שבחצר סמוכה החבר שלי רוכב על אופניים דו-גלגליים גדולים! התעוררה בי סערת רגשות כזאת שהייתי מוכן לשבור את האופניים שלי!

כך גם כאן. יש לי כביכול הכול, אך אין לי צורך בכלום! פתאום מתגלה בי ריקנות חדשה, החיים כביכול לועגים לי, נותנים לך הכול, תיקח כל מה שאתה רוצה, אך הידיעה מהי משמעות הקיום, נצחיות, שלמות, זה לא בשבילך. אך אדם בשלב זה כבר לא רוצה "אופניים קטנות", מפני שהשאלה החשובה ביותר על משמעות החיים נשארת פתוחה.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest