דף הבית / כיצד לרפא את האגואיזם?

כיצד לרפא את האגואיזם?

שאלה: בילדותי בשנות ה–80, היינו מתרחצים ושוחים בנהרות, שותים מהם מים, הפרחים ופירות היער הפיצו ריח כל כך נעים ביערות, שהניחוח שלהם פשוט סחרר את הראש. ואילו היום אני רואה כיצד הכול השתנה. אותם הנהרות כבר לא ראויים לשחייה ולשתייה, אפילו לא לשתייה של בהמות. זה מעלה בי תחושה, שאנחנו, האגואיזם שלנו, זלל את כדור הארץ שלנו. איך אפשר לרפא את האגואיזם? כיצד לתקן אותו?

תשובתי: זה לא מסובך כל כך. עלינו פשוט לרצות זאת ביחד ולתמוך אחד בשני. שיתאספו עשרות או מאות אלפי בני אדם, וישתדלו לא לפעול באופן אגואיסטי, אלא מעל לאגו שלהם, כמה שפחות להשתמש בו.לא צריך לעשות משהו מיוחד, אלא בראש ובראשונה פשוט לחוס על הטבע, להפסיק לשדוד את כדור הארץ שלנו. שנית, לחוס על האדם, כלומר להתייחס אחד לשני בהבנה ובאהבת רעים מקסימלית.

אם נפעל בצורה כזאת ביחס לטבע ולאדם, אז נעורר ונזמין על עצמנו כוחות חיוביים של הטבע, שמכונים האור העליון והוא יתקן אותנו. נהפוך ליותר ידידותיים, פתוחים, בעלי אמון.

נוכל לראות את הטבע בצורה שקופה, כיצד כוחות טובים ורעים משתפים פעולה ביניהם בהדדיות, ואנחנו מאזנים אותם, כמו לדוגמה פלוס ומינוס בסכֵמות חשמליות. הרי אי אפשר בשום אופן ללא המינוס. את זה עלינו ללמוד לעשות. כל החיים שלי מוקדשים לכך, כדי ללמד אנשים כיצד להשתמש בצורה נכונה בשני הכוחות, שטמונים בטבע: הכוח החיובי והכוח השלילי.

הכוח השלילי, זה האגואיזם שלנו. הוא גלוי ומופיע בכל מקום, ופשוט שורף אותנו. ואילו את הכוח החיובי אנחנו לא מגלים. הוא יכול להופיע רק במידת ההתעוררות והדחף שלנו כלפיו. אם הדחף איננו אז הוא לא יתגלה, ואז אנחנו נמצאים תחת שליטת הכוח האגואיסטי היחיד בלבד, שכתוצאה מכך אנחנו מגיעים למצב, שבו הכול הופך לשלילי בלבד: הטבע הדומם, צומח, חי והאדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "מפגשים עם חכמת הקבלה. ויקטוריה בוניה", 29.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest