דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לקבל את אור אין סוף?

כיצד לקבל את אור אין סוף?

laitman_2009-05-28_8266_70.jpg

זוהר: פרשת ויקרא, סעיף ט"ז: ועתה אחר שהאירה הו' שה"ס קו אמצעי, שנפתחו כל ד' האורות שבאותיות יקר"א, כבר יכול משה לבוא לאוהל מועד.

רק עם הקו האמצעי ניתן להיכנס לאוהל מועד, כלומר למלכות, ולהעביר לרצונות (הכלים) האלה אורות בג' קווים – בקו האמצעי. מכאן ניתן להבין את העיקרון הראשי: ניתן לקבל את האור רק על ידי כך שאתה דוחה אותו מעצמך.

אם אור החסדים, האור החוזר עולה מהמסך ממטה למעלה, אנחנו יכולים לקבל לתוכו את אור החכמה. במילים אחרות, אם אני רוצה למלא את האחר, וכל מה שעובר דרכי אני מעביר לזולת, כלומר דוחה מעצמי, אז דרכי יכולים לעבור כל האורות וגם אני אקבל אותם.

אך זו כבר תהיה קבלה בעזרת המסך, ההתנגדות לאגו שלי, ממטה למעלה. אך אם נחכה שהאורות יתגלו בתוך הרצונות שלי, זה כבר יהיה בכוונה על מנת לקבל, ולא יתנו לאורות להתגלות. לכן התנאי לקבלת האורות הוא "ואהבת לרעך כמוך".

הכול יכול לעבור דרכך, אם אתה פועל למען הזולת. אתה נהנה בכך שמקבל וכל המגיע אליך, וגם במה שאתה ממלא את כל מלכות דאין סוף. כל האורות האלה – הם שלך. רק כך ניתן לקבל אותם.

כאן חכמת הקבלה באמת נסתרת. חכמת הקבלה היא חכמה המלמדת אותנו כיצד לקבל את האור, על ידי כך שאנחנו דוחים אותו. גם עכשיו אנחנו נמצאים באור אין סוף, הוא נוכח כאן ועכשיו. אך איננו רואים ואיננו מרגישים אותו, מאחר ותחילה אנחנו חייבים לרכוש יכולת לדחות אותו, להצטייד באור החסדים. באור החסדים יתגלה אור החכמה.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 05.05.2010

רשומות קודמות בנושא:
על הדרך שבה ניתן לגלות את האור העליון
כל החיים – בין שני אורות
היכן למצוא את האור העליון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest