דף הבית / כיצד לעלות מעל ההבדלים ולהביא סוף למחלות?

כיצד לעלות מעל ההבדלים ולהביא סוף למחלות?

שאלה: נראה עכשיו שעם ישראל יותר חם, מרוגז, עצבני, אחד על השני, המלחמות על החיסונים, המלחמות בין ימין לשמאל, אנשים הפכו להיות הרבה יותר קיצוניים. מה החלק של כל אחד ואחת מאיתנו בפירוד?

תשובתי: שאנחנו מוסיפים פירוד. אני רואה שאנחנו לא מקבלים חינוך שיכול להציל אותנו משבירת העם, שבירת המדינה, שבירת המשפחות וכולי. אך ורק אם נתעלה מעל האגו שלנו ונרגיש שאנחנו תלויים זה בזה, ויש לנו באמת גורל אחד ומדינה אחת ואין מה לעשות אלא רק לחזק את הקשר בינינו, אז נצליח. אם לא נעשה זאת, יהיה לנו גרוע. אם נעשה זאת, יהיה טוב. אנחנו נמצאים על פרשת דרכים.

הערה: נראה לי שמה שקצת הקצין את המצב זו הרגשה שבאמת אנחנו תלויים אחד בשני, שהחיים שלנו תלויים אחד בשני, אם זה ברמת הקורונה או ברמת המדינה, אבל זו תלות שלילית.

תגובתי: צריך להפוך אותה לתלות חיובית. יגיעו עוד ועוד מוטציות של הקורונה, ואחר כך במקום הקורונה יגיע עוד משהו, עד שהטבע, הכוח העליון, יחייב אותנו לראות שאנחנו תלויים זה בזה.

שאלה: אז איך הופכים את ההרגשה של התלות שלילית לתלות חיובית?

תשובתי: על ידי הסבר. מגפת הקורונה מראה לנו עד כמה אנחנו מרוחקים זה מזה, עד כמה אנחנו לא יכולים להתקרב זה לזה. הווירוס הזה הוא כמו האגו שלנו, הוא מראה לנו שאנחנו אגואיסטים, תתקרבו זה לזה יהיה לכם רע, תתרחקו זה מזה יהיה לכם טוב, זה מה שהקורונה מראה לנו.

שאלה: אז מה עלינו לעשות עכשיו, להתרחק או לשבת יחד?

תשובתי: עלינו לרצות תרופה שתעזור לנו להסתובב בכל מקום, להיות במגע עם כל אחד, להתחבק עם כל מה שאנחנו רוצים. איך אפשר לנטרל את הווירוס? עלינו לעקור מהשורש את האגו שלנו.

שאלה: אז עלינו להתקרב אחד לשני בתפיסות, או שבכלל לא להתעסק עם התפיסות השונות שלנו?

תשובתי: עלינו להיות למעלה מהתפיסות, "על כל פשעים תכסה אהבה".

 

מתוך ישיבת כתבים, 19.9.2021

 

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest